Egy picit a blogról

2009 novemberében párommal úgy döntöttünk, felkötjük a nyúlcipőt , és irány nyugat, egészen pontosan az Egyesült Királyság. PHP fejlesztőként dolgoztam odahaza , itt az ismeretlen várt és a bizonytalanság. Szerencsére sikerült a szakmámban elhelyezkednem. Nem volt egyszerű az indulás, de írásaimmal talán tudok segíteni az utánunk jövőknek.

LIKE!


  

Névjegy

Tóth Ildikó

tildy.jpg
"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit." :)

Utolsó kommentek

Szakmai blogom

Nincs megjeleníthető elem

Back to the UK blog

Nincs megjeleníthető elem

Bürökrácia

2011.02.10. 22:18 tildy[UK]

Na cirka 33 fontból sikerült elintézni az ideiglenes külföldön tartózkodás bejelentését a magyar nagykövetségen. Itt,Londonban.  A követségen azt mondták, hogy bármelyik okmányirodabán meg lehet tenni , ráadásul ingyen, érdemes ott, odahaza, mire mondtam, hogy a Központi Okmányiroda Budapesten engem elzavart a területileg illetékeshez , az meg vidéken van, iszonyatosan rossz nyitvatartási idokkel..... Valaki kavar.

De vissza picit a múltba :
Január 21-én, pénteken reggel Magyarországra utaztam, okmányirodai ügyintézésre , egészen pontosan ideiglenes külföldi tartózkodás bejelentésére , illetve fogorvoshoz.

Tudja valaki mire jó a központi okmányiroda?
Mert a fent leírt probléma megoldására nem, az tuti. Elhajtottak, hogy bocsi, de ezt csak a lakóhely szerint illetékesnél tudom megtenni. Zagyad.

Az okmányirodában legalább 5 percig próbáltam rávenni a nőt, hadd ne kelljen már ezért Magyarországra utaznom megint, de hajthatatlan volt, azt mondta , a területileg illetékes lakcímnyilvántartásba kell felvenni, azt pedig (hol is lakok? ) Jászberényben kell intéznem Őotya út a  semmiért . Kár , hogy nem vettem fel a beszélgetést, ugyanis a nő volt kedves megemlíteni, hogy amúgy is , hogy gondolom, hogy pénteken délután ügyet akarok intézni?! (a központi okmányiroda nyitvatartása szerint este 8-ig mehetek oda)

 Visszajöttem hétfőn, kedden a  nagykövetségen azt mondták, ezt bármely okmányirodában megtehetem odahaza, ingyen .

Szóval a magyar nagykövetségen korrektek voltak , de nem fogadtak el se csekket  , se credit kartyat, még jó, hogy ott volt a magyar munkatársam. Pont akkor volt még az mnyp-s macera is. 
A nyilatkozat leadására az egy óra alatt kb. húszan voltak ott. A magyar nagykövet szokásához híven kedves és segítőkész volt , ha ilyen lenne az ügyintézés mindenhol , lehet nem itt élnék .

(Na jó,talán van pár kivétel. Én meg olyan kedves és segítőkész Okmányirodást nem láttam, mint Budapesten a Fehérvári úton dolgozó hölgy -> sajnos mikor otthon voltam, nem tudtam oda menni ügyet intézni, ezert maradt a központi)

~*~

Miért akartam csekkel fizetni?

Magyar debitem: üres
Angol debitem: elnyelte egy automata, a call centeres meg akadékoskodott, be kell érte mennem a bankba, nem küldik ki.

~*~

Mivel felmerült, miért lett ez hirtelen olyan fontos. Magyarországon szerettem volna elintézni, mert az ingyenes, ezért eddig nem is mentem itt a követségre. Mivel odahaza pár napja voltam, részben ezért is, így akkora időzítettem.

Az írásom lényege amúgy nem ez. A lényege az, hogy miért kell feleslegesen megnehezíteni az állampolgár dolgát. Miért van központi okmányiroda, ha ugyanúgy le kell utaznod a lakóhely szerintihez több ügyben is? Akkor minek központi?
És akkor az már csak hab a tortán, hogy délután fél négykor egy amúgy este nyolcig nyitva tartó okmányirodában miért mondja azt, hogy : Mégis mit képzel, pénteken délután akar ügyet intézni?
Igen, pénteken délután akarok, a nyitvatartásban jócskán benne vagyok. ( a konzulátus is azt mondta , minden okmányirodában el lehet odahaza intézni)

Hamarosan amúgy összeszedem, miket kell és mikor elintézni ahhoz, hogy az ember ne kerüljön bajba , hogy a papírjai rendben legyenek.
 

A vicces az egészben, párom szintén  intézte az ideiglenes külföldön tartózkodást, igaz neki minden flottul ment, édesapjával jártak a  lakhelye szerint illetékes okmányirodában ( az apját meg  azért ismerik egy páran, tanította őket) , így neki seperc alatt  sikerült  elintéznie ezt. Szerencsére mnyp-ben is maradhatott, ezért utazott haza.

 

Ahogy a számokból látom, szerintem mégsem fogadták be azoknaka  nyilatkozatát, akik egyéb jogcímen voltak külföldön....

A bankkártyám egy külön történet lesz, azért itt is vannak érdekes dolgok. 

 

7 komment

Címkék: magyarország okmányiroda.

A bejegyzés trackback címe:

https://tildy.blog.hu/api/trackback/id/tr462652646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

35467 2011.02.11. 03:14:11

Örülök, hogy sikerült elintézni.
Haha, igazad van, ez már nem bürokrácia, hanem BÜRÖKrácia :DD

Csigataposó 2011.02.11. 12:49:03

Amugy miert akartad bejelenteni en ot eve itt elek de meg nem jelentettem, hogy ideiglenesen itt tartozkodok. Pedig most mar lassan lakcimrol meg szemelyirol is le kene mondanom vagy mi. Egyedul OEPnek jelentettem hogy itt vagyok, hogy otthon ne fizessek mar jarulekot a semmire.

Csigataposó 2011.02.11. 12:51:05

2) Amugy az angol nagykovetseget en is respect. Udvarias, elozekeny, segitokesz hangnemben targyaltak velem mindig mind emailban mind telefonon. Pedig most vizumugyben telefonaltam vagy 15szor decemberben. :D

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.02.11. 13:22:56

@Csigataposó: Egyszeru az oka: mert elvileg kotelezo, ha 90 napon tul kulfoldon tartozkodsz. Amolyan inkabb legyen meg, artani nem arthat fele megoldas. ( nehogy aztan valami miatt bajom legyen ebbol, hogy nincs bejelentve ) .

Csigataposó 2011.02.11. 15:41:33

Hoho. Szerintem ez max arra jo, hogy tudjak haboru eseten hany embert kell evacualni vagy ilyesmi. Legalabbis az OEPnek nem eleg nekik kulon kell nyilatkozni az o sajat nyomtatvanyukon, hogy te tartosan kulfoldon vagy. Amugy kozponti okival en is szivtam, hazassag magyarorszagi anyakonyvezeshez kellet volna szul anyakony kivonat amit szerintem valamelyik koltozesnel elhagytam. felhivom kozponti okm iroda 0-24 telefonjat szombat ejszaka almos hangu csaj szepen alaposan elmagyaraza mit kell csinalni. lakhely szerinti illeteksnel igenyelhetem. Elmegyek VII ker, na azt ok ugy nem. Menjek szuletes helye szerinti okmanyiroda. (Valhol melyen Bekes/csongrad megye), mondom anyad menjen. Megyek kozponti. Na ja tulajdonkeppen ok el tudjak intezni de ez abbol al hogy irnak levelet es atkerik amit postan elkuld nekik a masik hivatal, de ezt en is megtehetem es akkor nem kell bejonnom erte hanem kozvetlenul nekem kuldik postan. Hu bazd meg. meg jo hogy csak harom helyen voltam igy csak harom kulonfelet tudtak mondani. Egyebkent vicc hogy toluk kell kerjek egy papirt amit nekik mutatok be. Mert nem mutatjak be maguknak engem kihagyva a faszsagbol.

trabant 2011.02.13. 20:49:45

A nyugati magyar követségeken szinte mindenütt segítőkész kultúrlények dolgoznak. A hazai lekezelő hozzáállásnak nyoma sincs, de meg sem tehetnék az illető ország udvarias ügyintézéshez szokott országokban élőkkel.

A kint élő magyarok gyorsan akklimatizálódnak a helyi emberközpontú ügyintézési viszonyokhoz, a hazai hivatali bürokrácia ellenben a lenéző felsőbbrendûséget és az ügyfelek küldözgetését preferálja ma is.

Fogalmam sincs, miért kell a születési anyakönyvi kivonat minden papírhoz, amit korábban már annak alapján állítottak ki, de időnként meg kell újítani, ha lejár az érvényessége.

Mindent mindig elölről kezdenek beszereztetni az ügyféllel, holott a számítógépes rendszerükben elvileg egy gombnyomással megtalálható. Azért tart minden olyan sokáig, mert béna az ügyintézés rendszere és a hivatalnokoknak nincs más hivatali hatáskörük, csak a delikvensek ide-oda küldözgetése.
süti beállítások módosítása