Egy picit a blogról

2009 novemberében párommal úgy döntöttünk, felkötjük a nyúlcipőt , és irány nyugat, egészen pontosan az Egyesült Királyság. PHP fejlesztőként dolgoztam odahaza , itt az ismeretlen várt és a bizonytalanság. Szerencsére sikerült a szakmámban elhelyezkednem. Nem volt egyszerű az indulás, de írásaimmal talán tudok segíteni az utánunk jövőknek.

LIKE!


  

Névjegy

Tóth Ildikó

tildy.jpg
"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit." :)

Utolsó kommentek

Szakmai blogom

Nincs megjeleníthető elem

Back to the UK blog

Nincs megjeleníthető elem

Blog.hu fejlesztot keres

2010.01.09. 16:10 tildy[UK]

Ne tudjatok meg, mennyit szivok a  blog.huval, mikor mashonnet kopizok ide kodokat, vagy htmlkodban linkelek kivulrol kepeket, mert ugye miert is lenne userfriendly a felulet, nehogymar konnyen be tudjak ide illeszteni egy kulso kepet.

Mellesleg a  blog.hu fejlesztot is keres, beadtam hat oda is  a jelentkezesem. 

Kivancsi leszek , mi lesz a  reakcio:D 

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tildy.blog.hu/api/trackback/id/tr801658257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qgehyzwc 2010.01.10. 08:09:48

Nekem harom honapba telt kulfoldon munkahelyet talalni nyelvtudas nelkul (oke alap angol meg volt, de az orszag nem angol anyanyelvu volt).
A lenyeg, hogy pont az utolso honapig ameddig kitartott a penzem, epp akkor koszontott ram a szerencse es a kovetkezo lakbert mar az elso havi fizumbol fizettem.
Szoval ne add fel, es sok sikert kivanok.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.01.10. 16:29:56

4 hónapra elegendő pénzzel jöttünk ki, ha egyedül jöttem volna, 8-10 hónapra is elég a félrerakott pénzem. Remélem párom is talál valamit hamarosan.

Aadaam 2010.01.13. 00:18:07

Mi a fenenek ehhez kimenni?

Az EPAMban keresunk most epp PHP-st, de fokent debrecenbe :S

A nap jo reszeben kell angolul kommunikalnom, mikozben civilizalt fizetest kapok. De ez nem EPAM reklam, azert Magyarorszagon egy csomo ceg igy mukodik (Ygomi, Morgan Stanley)

Amit irtal mondjuk a bloghun, az picit aggaszto, marmint tul azon, hogy teljesen felesleges leallni ott kommentekbe vitazni - Blumi meg helybe keres embert, es ismerve az ottani fizukat, meg a londoni lakasarakat, nem elnel meg - a frameworkokrol is erdekes fogalmaid vannak...

Nem kell az OOP-ben hinni, ezt senki nem mondta. Nyilvan szep hosszu vitakat tartanek arrol, mit gondolt errol Dahl vagy Boochs, esetleg Meier, ha rajtam kivul valaki kinyitna ezeket a konyveket, es megnezne, mibol lett a cserebogar :)

De alapvetoen rossz inditas.

London pedig nem mekka. Nyilvan Magyarorszag sem az, de ha nyugati ceghez akarsz kerulni programozonak, a vicc az, hogy egyszerubb keleten keresni.

(Tipp: Irorszag, ha mar nagyon menni akarsz. Ott tavaly ilyenkor meg rengeteg embert kerestek.)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.01.13. 00:32:33

@Aadaam:
Nekem nem kellett angolul kommunikálnom. Viszont olyan oldalaknak dolgoztam többedmagammal, mint a bud.hu, vagy a Diningguide. Vagy ott van a Pannon wapoldala is.

Frameworkokról elmondanád mi az érdekes fogalmam?

Hallottam már a Zendről, meg a Cakephpről. Nem használtam őket, ettől függetlenül lehet fejlesztettem már olyan rendszerben, amely bizonyos részeit megvalósítja. Utóbbi (cakephp) most tanulom.

Nem írtam az OOPről sem, legalábbis nem emlékszem, hogy írtam volna.
Ettől függetlenül tudom mikor hasznos az OOP, mikor nem.
Natív PHP-ban alapesetben sokkal rövidebb a kód, ha nem OOP az egész, viszont bővítés , származtatás esetén ugye előjönnek az OOP előnyei.

Az utóbbi években olyan rendszerben fejlesztettem, amely template enginet használt,moduláris felépítéssel, remélem nem mondok hülyeséget azzal, hogy ez az MVC-kre is igaz.

Nem menni akarok, hanem itt vagyok. Mert az volt az álmom, hogy külföldön dolgozzak.

Lakásárak tényleg nem olyan olcsók mint otthon, de otthon is albérletben éltem, viszont itt hamarabb van lehetőségem jobb fizetést elérni.

Aadaam 2010.01.13. 01:58:40

Jo, hat en egy par nagysagrenddel nagyobb oldalon fejlesztek epp tobbedmagammal, top 500 internetes oldalt.

Meg lehet valositani OOP nelkul jo kontrollalhato oldalakat, de ez nehez, es a bloghu eleve OOP kodra epul, nyilvan nem fognak a kedvedert visszaallni strukturalt programozasra, meg akkor se, ha ez elvi szinten megoldhato (azok a konyvek amik ezt az elmeletet taglaljak, mar nagyon vastagon porosak a polcokon.)

Az MVC egy szeparalasi elv, amely kimond dolgokat, ez a kommentdoboz picit pici lenne, hogy az elvi elkepzelesbol (smalltalk, 70-es evek) a ruby on railsen at levezessem hogy mit miert hogyan, alapvetoen itt felelossegekrol, es szeparalasrol van szo.

Ahhoz, hogy elmondjuk, mirol szol az MVC, be kell vezetni az objektum fogalmat, ami nem vonja ugyan maga utan automatikusan, hogy nyelvi szintu OOP-tamogatas kell, de hasznos tud lenni.

Az hogy template engine-t hasznaltal, meg kozel se jelenti azt ,hogy MVC volt a rendszer, hisz a template engine a view reteg pusztan, raadasul a smarty-t tulintelligensre terveztek, hamar kerul olyan kod a template-be, aminek semmi keresnivaloja ott. Ha errol bovebben, decens tanulmanyt szeretnel olvasni, a google kiadott egyet 2005-ben.

A bloghu egy nagyterhelesu site, nagyobb, mint a bud.hu, vagy a pannon wapportalja, itt bizonyos elveket mar be kell tartani amit azoknal ha megsertesz, nem omlik 2 perc mulva a nyakadba a rendszer.

Tanuld meg a cake-et, nezd meg a rails-t (nezd vegig a ruby on rails videokat), lass django-t, programozz symfonyban es zendben, ismerkedj a Java EE trendekkel.

Ha konyvet kene ajanlani, bar ezek dragak de az internet .. olcsobba teszi oket, akkor egy Object-Oriented Analysis and Design-t szerezz be a Head First sorozatbol; konnyed olvasmany, es a rails videokkal meg a cakephp gyakorlattal egyutt talan valami fenyt derit arra, ez miert fontos a bloghunak.

(Meg nem mellesleg egy rakat masik cegnek, akik valoszinuleg ezek melyere szeretnek kerdezni az allasinterjukon, mint ahogy en is teszem neha)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.01.13. 11:51:02

@Aadaam: "Az hogy template engine-t hasznaltal, meg kozel se jelenti azt ,hogy MVC volt a rendszer, hisz a template engine a view reteg pusztan, raadasul a smarty-t tulintelligensre terveztek, hamar kerul olyan kod a template-be, aminek semmi keresnivaloja ott. Ha errol bovebben, decens tanulmanyt szeretnel olvasni, a google kiadott egyet 2005-ben."

Nem smarty volt egyik sem. De megcsak nem is joomla. Felepitesileg meg ahogyan en latom hasonlitott pl a cakephpre abban, hogy a modulnevek egyertelmuek voltak, adatbazisban, es templateknel is megfelelo megszoritasokkal azonos nevek voltak hasznalva, kulon modulok feleltek a megjelenitesert, a controller feladatokat latottt el a modulok egy masik resze, stb. Sot meg PHP kod sem volt a templatekben :D
Es nem csak hasznaltam, hanem tobb moduljat en fejlesztettem.

En csak annyit tudok, es latok, hogy az egyik nagy hazai hardversite (ph) sem megy tudomasom szerint oop alapokon.
Ettol fuggetlenul az OOP jo , es hasznos.
Termeszetesen senkitol nem varom el az ooprol visszaallast, es azt is tudom, van , akinek nagyobb gyakorlata van benne, mint nekem.

Meg tudom es akarom tanulni, es szerintem ez a lenyeg.

Aadaam 2010.01.13. 21:00:22

Kozbe itt meg mindig megy a vita errol:

hup.hu/szavazasok/20100108/php_programozokent_melyik_framework-ot_hasznalod

Azt mondod, hasonlitott ra, oke. Picit talan - nem akarlak megbantani - alulnezeti ez az allaspont, de akkor legkozelebb mondd azt, hasznaltal MVC-t, csak ismerd fel mindegyikben a komponenseket, ill. aszerint navigalj bennuk.

(Tipikus felveteli, egyik cegnel: eledrakjak a sajat frameworkjuket, amibe atirnak/kivesznek egy sort. A feladat megtalalni, melyik ez a sor. Ha tudod az MVC-t, akkor par perc a megoldas, ha nem tudod, ugyis lebuksz azzal, hogy egy oraig keresed.)

A prohardver egy regi jatekos - nagyon regi - viszont nem feltetlenul bonyolult, bar errol a prohardver rajongok biztos vitaznanak velem :) De nyilvan meg lehet irni mashogy, a kerdes, ha ujrakezdhetnek, is igy irnak-e meg.

En szoktam lenni az elmeleti gyerek a cegnel (bar azert felvetelin en is gyakorlati szorast tartok foleg), de tenyleg az van, ha valakinek bizonyos conceptek hianyoznak, vagy feluletesek, akkor hiaba van google, az illeton nem fog segiteni.

Egyebkent nagyon sokaig azt hittem, tudom, mi az OOP. Aztan amikor elkezdtem komolyan foglalkozni UML-lel, meg tervezesi ismeretekkel - tehat az informatika elmeletevel - es jottek a nagy rendszerek, amikor meg kellett erteni egy J2EE vagy asp.net architecturat, akkor azert nagyon sok olyan dologra jottem ra, amik alulnezetbol, pusztan a gyakorlat felol megkozelitve soha nem lettek volna vilagosak.

Szoval hajra a cakePHP-vel, de emellett olvass, nezz videokat. Olvass Bertrand Meyert, Grady Boochot, vagy a Head First konyveket, a Zend dokumentaciojat az MVC webes gyakorlatba ulteteserol,

Hallgass eloadasokat Crockfordtol a javascript elmeleterol, esetleg, az is altalaban megvilagosito tud lenni, mint ahogy sok mas eloado, aki nem pusztan a feluletet akarja karcolni.

Ha a vegso alapokig visszamennel, Dijsktratol olvass Strukturalt programozasrol (tarsszerzo: Dahl es Hoare, az OOP es a progmat atyjai).

Olvass Design Patterns-t (Gang Of Four), olvass a refactoringrol, olvass Agile Modelingrol, vagy Uncle Bob SOLID-priniciple -irol.

Ezek mind mind olyan dolgok, amiket egy profi munkahelyen visszakerunk.

Az informatika egy szakma, amelyet sokfele szinten lehet uzni. Nyilvan, amikor felveteliztetunk, akkor ezekre a tudasokra fogunk rakerdezni.

Mert ezeket nem guglizza ki senki.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.01.13. 21:12:42

@Aadaam: Teljes mértékben igazad van. A tervezési elméleti részt (inkább gyakorlatiasabb vagyok, progmatot nem nekem találták ki) többnyire ráhagytam másokra, az UML sem lett a barátom a főiskola alatt.
A többi tanácsodat pedig köszönöm :)

qgehyzwc 2010.01.13. 22:14:35

Valakiknek tul sok szabadidejuk van :D

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.01.14. 12:44:55

Most talaltam:
"Ahogy a Django ismertetőjében ír: a CMS abban különbözik a frameworktől, hogy a CMS weblap létrehozására van, a framework pedig CMS létrehozására."

qgehyzwc 2010.01.14. 21:16:28

Jaja:D Es azt es mondhatnank, az OOP-nel maradva, hogy pl. miben irjak a C++ fordito? C-ben. Es a C forditot miben irtak? Assembly-ben... Eszerint akarmit meglehetne irni assembly-ben, mintahogy barmilyen OOP progit le lehet vezetni strukturaltra... :D Csak azert mondom ezt, mert en sem vagyok valami nagy OOP rajongo...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.11.23. 03:01:23

@Aadaam: Zendet el kezdtem hasznalni, irtam mar tobb helpert is, valoban jo :)

Aadaam 2011.11.24. 02:06:40

@tildy:): oh, emlekeztel ram?:)

Nekem vissza kellett neznem.. ha jol emlekszem, Blumieknak elkezdted meselni, hogy OOP / MVC nelkul is el lehet lenni, ugye? Na, azota nem lehet kommentelni indas allashirdeteseket :)

A Helper-ek amugy veszelyes dolgok, van aki szerint egyenesen csalas (pl. Parr), masok szukseges rossznak gondoljak oket, az eredeti MVC-vel osszeegyeztethetetlen, na de a php programozas is az :)

Abban az evben irtam egy eleg hosszu dolgozatot aztan MVC-rol, ami egy checklistnek indult hogy mit kell megnezni, de elotte leirta, miert van rajuk szukseg, igy a 2 oldal helyett lett 10.

Latom ez az uj ceghez kell, hajra :)

Mostansag en is migralodom London fele, de sajna nem nagyon mernek kivulrol technical architecteket felvenni, hiaba dolgoztam nagyon nagy rendszereken :( Most van egy ceg, akik senior dev-et kerestek, es egyelore orulnek hogy talaltak egy overshootot, majd meglatjuk....

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.11.24. 11:46:28

@Aadaam: Meg most is tartom, hogy vannak esetek , mikor OOP/MVC nelkul meg lehet elni, ilyen peldaul a parancssori php futtatas, parsolas, stb. Erre felesleges egy nagy frameworkot behuzni , ha szimplan csak egy curl, vagy egy xmlparserol van szo.

Ellenben a Zend nagyon tetszik, strukturalt , es jol hasznalhato, bar eleinte a hajamat teptem miatta. Kb 1 eve kezdtem el reszben zendben is dolgozni, akkor egy nagy projektet abban keszitettunk, azota munkahelyet valtottam, valtozo mit hasznalunk, van egy smartyval hasznalt spec keretrendszerunk itt , szinten smartyt hasznalunk zenddel egy masik helyen is.

Hozzateszem , en fokepp frontendes vagyok,ergo a modulokat tobbnyire nem en irok , inkabb helper + controller + view oldalon tevekenykedek.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.11.24. 11:53:55

@tildy:): ize, szoval a modelleket, adatbaziskapcsolatokat , backend folyamatokat tobbnyire nem en fejlesztem meg most sem, bar pl. az egyik altalam fejlesztett chatnel azt is nekem kellett:)

A legujabb oldalunk amugy itt elerheto , frontenden eleg sok resz az en kezem muve, jquery nagyon a kedvencem lett, hatalmas dolog:)

www.fantasyfundfootball.co.uk

Vicces amugy latni 2 evvel ezelotti onmagam , kb 1 eve szinte csak oop phpval foglalkozom. :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.07.20. 02:35:21

@Aadaam: Tenyleg ez a Blumi az a Blumi, aki most mar a postrt viszi az origonal? Csak mert annak az indulasa, hogy is mondjam.Docogos volt... Nagyon.

Egyebkent tenyleg valtozik az ember, na jol lejarathattam magam ket eve, ma mar maskepp latom a dolgokat. Jo dolog at oop:)
süti beállítások módosítása