Egy picit a blogról

2009 novemberében párommal úgy döntöttünk, felkötjük a nyúlcipőt , és irány nyugat, egészen pontosan az Egyesült Királyság. PHP fejlesztőként dolgoztam odahaza , itt az ismeretlen várt és a bizonytalanság. Szerencsére sikerült a szakmámban elhelyezkednem. Nem volt egyszerű az indulás, de írásaimmal talán tudok segíteni az utánunk jövőknek.

LIKE!


  

Névjegy

Tóth Ildikó

tildy.jpg
"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit." :)

Utolsó kommentek

Szakmai blogom

Nincs megjeleníthető elem

Back to the UK blog

Nincs megjeleníthető elem

Ismét több magyar idekinn

2012.06.30. 09:49 tildy[UK]

Kettővel biztosan. Nekik most lett elegük a  "tündérmeséből" , elindultak. Mi meg szívesen segítünk, itt laknak  egy darabig nálunk.

 Mindkét srác IT-s , egyik frissdiplomás műszaki infós, másiknak 10 éves, komoly, nagygépes rendszereken szerzett tapasztalata van.  23-35 közt. Pont az  a korosztály, amely leginkább elhagyja az országot. MErt mi köti haza őket? Leginkább a  család, meg néhány barát, de velük is lehet  tartani innét is  a kapcsolatot. 

Eljöttek. És most kezdődik, amin mi mentünk át 3 éve:) Akkor nekünk viszonylag gördülékenyen ment, a  Llloyds pikkpakk nyitott itteni bankszámlát, nem volt gond. NI-ra is van már időpont. 

És látom rajtuk ugyanazt a  fejet, amit kb mi vághattunk, hiszen mikor elindultunk, pl. párom is azt hitte komoly angol tudása van, aztán az első sainsbury's kifogott kissé rajtunk.

Dgyü níd szom exr bgs? . Dgyü höv ön nektá ká? Sajnos  a szavak legépelése nem adja vissza az érzést. 

Miért jöttek el? Hitel miatt, a  tisztelet ,a megbecsülés és pénz hiánya, az itteni inspiráló környezet miatt is. 

Gondolom emlékeztek még a  "Megszokod, megszöksz vagy átszoksz" szövegre. Igen, lehet nehezebb otthon maradni, viszont azt is látni kell, hogy a  politikai mutyiban nem változott semmi az elmúlt húsz évben, de nem csak a  politikában, a  társadalomban is maradtak a  rég berögzött reflexek. Mert kényelmes, mert megszokott. Csak van, aki köszöni, de ebből nem kér. 

Most intenzív álláskeresés van számukra, reméljük a  legjobbakat:) 

 

36 komment

Címkék: anglia külföldön tartózkodás

A bejegyzés trackback címe:

https://tildy.blog.hu/api/trackback/id/tr114620385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.06.30. 13:51:00

IT-ben egy honapon belul mindketten mar dolgozni fognak. Bar hozzatennem, hogy ebben a szakmaban a penz es a munkalehetoseg nem kulonbseg a ket orszag kozott: itt is ott is van melo boven, es penzben is ugyanott van az ember kb. No nem a netto fizu, hanem az ami "extra"kent marad ho vegen egy normalis albi es eletstilus mellett (megjegyzes megjegyzese: itt rendes IT fizubol sem feltetlen jon ki olyan albi, amit Mo-on konnyeden megengedhet maganak egy ITs).
A tisztelet, megbecsules, no-mutyi kornyezet azok viszont jo indokok.
Es igen, a nektar card kerdesre az elso hetekben csak bambultam en is, aztan megtanultam mi a kerdes (egy-ket erthetobb kasszasnal), de sokszor meg mindig nem ertettem, csak "fejbol" valaszoltam, mivel "ez is azt kerdi most". De hosszu honapok mulva is van olyan kasszas, aki meg tudott lepni a kiejtesevel :) Tegyuk hozza, ez London specifikus, videken, ahol tobbnyire angolok vannak a pult tuloldalan is, konnyebben elboldogul az ember akar egy megerdemeltebb Rigo utcaival is :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.07.01. 00:46:48

@foldip: Fene tudja, nekem otthon 200 netto volt a legtobb, pedig akkor mar par eve a szakmamban dolgoztam.

En alapfoku Rigo utcaival jottem ki. Most intermediate szinten vagyok, kb .

A tobbit csak remelni tudom. Mainframe terulet annyira azert nem gyakori, nomeg a masik eset sem egyszeru, hogyha meg sosem volt munkahelyed. Rafekszunk a CV-k tokeletesitesere.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.07.01. 00:49:53

Illetve ami meg fontos: IT eseten otthon kb csak Bp jatszik, ha videki vagy, fle kell koltoznod. Esetleg meg a nagyvarosok. Ha koltoznod kell, akkor azert palyakezdokent szerintem kb. adnak 130-150 nettot kezdesnek. Ebbol egyedul alberletet berelni Budapesten sem olyan egyszeru, valoszinuleg be kell tarsulni.

2012.07.01. 00:59:23

Ezt a költözést most úgy mondod, mintha nem éppen többezer kilométerre jöttetek volna el végül! Biztos vannak emberek, akik helyben tudnak csak gondolkodni, de úgy érzem mi itt nem közéjük tartozunk :) Meg ugye sokan nem akarnak Pestre menni, mert az nagyváros, ismét nem ide tartoznak a srácok gondolom :)
Az én tapasztalatom (ismerősi körrel egybevéve) más Mo-ról: vidéken is volt 130-150 nettó évekkel ezelött, Pesten 200 felett is kezdőnek (ráadásul az új SZJA szabályokkal már egy kezdő ITs is jobban jár). London kezdő IT-t csak álláshirdetésekből látom, de 25-30k körülre saccolom, annyiból itt nehezebben lehet saját albid, mint 200-ból Pesten. Ha a számokban lehet is kisebb-nagyobb eltérés, én továbbra is hasonlónak tartom a két várost egy ITs számára (anyagi szempontból, hasonló életkörülményeket élve).

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.07.01. 01:20:10

A sracok - szinten videkiek, egyikuk parom occse - ugy voltak vele, BP is pont annyira "megszokott" nekik kb, mint London. Nem eltek ott, a mi reszunkrol se rokon , se ismeros nincs ott , ergo oda menni pont olyan valtozas, mint ide jonni. Itt legalabb van, aki segit elindulni.
London kezdo fejleszto amugy brutto 22-25 kb.

30-38k mar mid level inkabb.
Otthon nem tudom mennyit valtozott a dolog, es persze mas penzt kap egy PHP vagy egy C++ fejleszto, nekem tavolinak tunt a 300 nettot elerni. Nagyon tavolinak. 2008ban meg netto 130-at kaptam, pedig akkor mar 4 eve hatam mogott volt a diploma.
Igaz, az gyakornoki fejlesztoi allas volt.
A 25-30k fizu eseten egyebkent jobb albit kaptunk itt, sajat albit, mint otthon.

Kerek négyszög 2012.07.01. 20:42:22

Alapesetben a legnagyobb problémát abban látom magyarország esetében, hogy a munkaerőpiaca nagyon összetöpörödött. Aki egyszer elveszti a munkáját, az nézhet mikor talál új állást. A legjobb állások már abban a percben be vannak töltve, amikor megüresedik, mert mindenki hozza az ismerősét. Kapcsolatok nélkül a büdös életben nem kap senki normális állást. Többdiplomás, nyelveket beszélő emberek hónapokig nem tudnak elhelyezkedni.
Én ezt sokkal súlyosabb problémának látom mint a fizetési szinteket. A tartós állástalanság (álláskeresés) pszihés romboló hatása nagyon pusztító tud lenni. Mindennapos jelenség, hogy a beadott önéletrajzok, állásinterjúk után ("majd értesítjük") még csak annyit sem üzennek, hogy "nem köszönjük...". Döbbenetes mennyire megalázzák az embereket. Ki az aki ezt hónapokon, féléveken keresztül leépülés nélkül el tudja viselni?

SityiSXT 2012.07.02. 21:40:52

@foldip: "IT-ben egy honapon belul mindketten mar dolgozni fognak."
Azért az az egy hónap nem olyan egyszerű ma már. Mondjuk nekem szerencsém volt a magam kettőjével, de a szomszéd magyar IT-s srácnak négy hónapba telt ugyanez a mutatvány. ;) (Tildy: Mityáról van szó, csak hogy tudd kihez kötni)
Meg aztán az is érdekes, hogy az IT melyik területéről van szó. Merthogy van ám a programozó, van a rendszergarázda, és van a supportos is, és picit máshogy alakulnak mind a lehetőségek, mind a fizetések - de ebbe most nem megyek bele. :D (Azért általánosságban elmondható, hogy aki egyszer itt bekerült egy jó céghez, annak nem lesz rossz dolga itt)
Ahogy én láttam a dolgot, leginkább az önéletrajzon múlik minden. Jól meg kell szórni kulcsszavakkal (pl. technológiák, termékek), mert a fejvadászok csak ezeket képesek kiszúrni. Kell egy hónap ahhoz, hogy elkezdjenek hívogatni, és utána nyelvtudástól függ a dolog már, hogy milyen hamar kerül alkalmazásba az ember.
De persze ezek csak az én meglátásaim... :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.07.02. 22:14:31

@SityiSXT: Nagyon jok a meglatasaid. Ha kulcsszavakra helyezed a hangsulyt, meg annyi ido sem kell.

2012.07.02. 22:54:08

Én is válságban jöttem ki, mondjuk annyi kedvezményt kellett tennem, hogy lentebb adtam a fizuigényemet, annál mint amit fél évvel korábban lehetett volna kérni. A rendszergazda oldalt nem ismerem, de supportra és programozóra tuti van igény, bár elöbbi valóban lehet nem fizet olyan jól.
A CV fontos, de fontosabb egy jó fejvadász kifogása. Ez sajnos a szerencse része a dolognak.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.07.06. 20:54:21

Te tényleg hazaáruló vagy!:))
Ahelyett hogy keresztbe tennél nekik és hazazavarnád őket,még segítesz is nekik.:))
A társadalomban az elkeseredés van,mert jobb nem lesz és azt látja az ember,hogy nem érdemes becsületesnek lenni és dolgozni.
Amúgy nekik annyi szerencséjük van,hogy ti segítetek nekik és hogy lakhatnak nálatok.
Egyébként én is lakhatnék nálatok és alhatnék az ágyadban?:))
Mija za nektá kárd?
a kárdot még értem.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.07.06. 21:41:39

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Az agyamba nem fersz be :D Nem, csak ezert nem veszek nagyobb agyat:D

A nectar card pedig: www.iamintheuk.com/wp-content/uploads/2011/06/B-Surprised-Nectar-card_r1_1.jpg Nectar kartya, ilyen pontgyujtos. Eleg sok helyen elfogadjak, es pontokat kesobb le lehet vasarolni.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.07.07. 19:41:57

@tildy:): És egymáson sem férnénk el?:P
Az éjszaka is útbaigazítást kért egy lány.Nyomtam neki is a hülye poénokat de értette.:))
Akkor a nektár kárd az ottani szupershop kártya.

Mihaja414 2012.07.08. 16:43:16

@SityiSXT:
" Kell egy hónap ahhoz, hogy elkezdjenek hívogatni, és utána nyelvtudástól függ a dolog már, hogy milyen hamar kerül alkalmazásba az ember."

Szerintem ez is elegge terulet-fuggo. Nekem tavaly osszel az oneletrajzom feltoltese utani naptol mar folyamatosan csorgott a telefon, es kb. egy honap volt a munkatalalas. Igaz, nem London, hanem Guildford, de nekem a ceg eddig meg megert 1.5 ora buszozast Kingstonbol...

Az oneletrajz az tenyleg nagyon szamit, a hazinenink segitett atirni, mert a magyar CV az itt kb. semmire nem jo...

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Kb. igen, de itt sokkal tobb fajta gyujtogetos kartya van, szerintem eleg jok ha az embernek van ideje osszekombinalni, hogy hol/mikor erdemes vasarolni. Ha az ember meg lusta (mint en) akkor elmegy a legkozelebbi ASDA-ba :P

Mihaja414 2012.07.08. 16:44:29

Ja, es nekem csak kb. 1 ev munkatapasztalat volt (.NET), angolbol meg kb. az eros kezdo szintjen (szerencsere a Kedvesem angoltanar lesz, o sokat segitett :) )

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.07.10. 02:25:31

@Mihaja414: Valtozo, eros alapfok mellett nekem 2009ben 3 honap volt.

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: nem hinnem , hogy a leendo uram jo neven venne:D

RedCar 2012.07.10. 10:58:36

Kicsit visszakanyarodva az elso kommentekhez: Nekem sem volt annyira egyertelmu, hogy jobb-e kint elni vagy sem.

- Tobbet tudtam felretenni mint itthon, de ott eselyem sem volt lakast venni, vagy akar csak egy szep helyen egy jo alberletben lakni.

- Gondolkodas nelkul vehettem laptopot, mobil telot, ruhakat, de pl egy autot fenntartani nem tudtam volna.

- Sosem neztem a kajak arat, barmikor ehettem kint, de lehetlen volt nem mezedesre genkezelt zoldseget, gyumolcsot vagy akar egy normalis kenyeret talalni.

- Barmelyik este ossze lehetett szedni 4-5 embert kocsmazni, mozizni, de igazan komoly dolgokat senkivel nem tudtam megbeszelni.

- Semmibol nem allt rendszeresen elrepkedni spanyol/portugal tengerpartra, de a napot, kek eget ezen kivul alig lattam egesz evben.

Szoval sok minden jo volt, sok minden hianyzik, de sok minden itthon is jo es sok minden hianyzott amikor kint voltam is.

Kimenni a kaland miatt erdemes, nyelv tanulas miatt, egy kis plusz penzert es leginkabb hogy szelesitstd a perspektivad. Ami hatrany: szakadas a karrieredben, csaladod megoregszik, barataid eltavolodnak, eltolodik a "felnott eleted", hazassag, gyerek vallalas, stb

En igy latom, koszi, hogy vegig olvastad :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.07.10. 12:42:30

@RedCar: Jol latsz sok mindent. Nem keves igazsag van van benne. Kocsit fenntartani tenyleg tobb, mint amire az ember szamolna.

Azt, hogy hol jobb elni, sok esetben az egyen donti el.
Azert ha nem gond reagalnek par dologra:

"- Tobbet tudtam felretenni mint itthon, de ott eselyem sem volt lakast venni, vagy akar csak egy szep helyen egy jo alberletben lakni."

Egyszer kiszamoltuk, kb pont annyi ido itt lakazhoz jutni, mint otthon. Videken meg fokepp igaz ez, Londonban horror lakasarak vannak azert.
Mi szerencsere housing associationban egy szep helyet kifogtunk.

"- Gondolkodas nelkul vehettem laptopot, mobil telot, ruhakat, de pl egy autot fenntartani nem tudtam volna."

Jogos. Bar magamra meg nem szoltam ki , mennyi lenne a biztositas. Egyelore nem erezzuk az auto hianyat.

" - Sosem neztem a kajak arat, barmikor ehettem kint, de lehetlen volt nem mezedesre genkezelt zoldseget, gyumolcsot vagy akar egy normalis kenyeret talalni."

Nem egyszeru, de lehet. En piacokra jarok ki gyumolcsert, isteniek. Kenyer: talaltunk egy jo pekseget stratfordban, picit dragabbak mint a tobbi kenyer, de nem veszesen, es ropogos heja van a kenyernek!

"- Barmelyik este ossze lehetett szedni 4-5 embert kocsmazni, mozizni, de igazan komoly dolgokat senkivel nem tudtam megbeszelni."

Szerencsere jo tarsasag jott ossze itt nekunk, komolyabb dolgokat is megbeszelhetunk. Lehet szamitani rajuk, vagy rank.

"- Semmibol nem allt rendszeresen elrepkedni spanyol/portugal tengerpartra, de a napot, kek eget ezen kivul alig lattam egesz evben."

Na ezzel nekem nincs gondom. Az elmult ket ev viszonylag szaraz volt, az idei egy kicsit , khm... De ugy vagyok vele, ha nyarat akarok, majd megyek tengerpartra. Neha mar a 23 fok is sok nekem, szoval ami most van az, az epp jo. Szerencsere azert szokott a nap is sutni. (Eszakon es nyugaton tudom mas a helyzet )

" Szoval sok minden jo volt, sok minden hianyzik, de sok minden itthon is jo es sok minden hianyzott amikor kint voltam is."

Erre irtam, egyeni preferencia. Nekem az otthoni izek hianyoznak nagyon. Mas nem igazan.

"Kimenni a kaland miatt erdemes, nyelv tanulas miatt, egy kis plusz penzert es leginkabb hogy szelesitstd a perspektivad. Ami hatrany: szakadas a karrieredben, csaladod megoregszik, barataid eltavolodnak, eltolodik a "felnott eleted", hazassag, gyerek vallalas, stb"

Attol fugg , hogy tervez az ember. Szerencsere nekem karrierben sem lett szakadas, sot.

RedCar 2012.07.10. 13:50:16

Persze lehet talalni ott is olyan piacot, meg van aki nem lesz depis attol, hogy nem lat kek eget honapokon at. Csak arra probaltam ravilagitani, hogy nem igazan lehet objektiven osszehasonlitani Magyarorszagot es Angliat. (Es en ugy mondom ezt, hogy viszonylag jol ment es sokat elertem Londonban, nem dacbol, hogy csak pizzafutar lehettem :) )

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.07.10. 14:18:55

@RedCar: Azert a nem lat kek eget honapokon at kicsit tulzas. London nem esos. Altalaban. (legalabbis mennyisegileg a magyar csapadekmennyiseg hullik itt is ). Oke, valtozekony, meg nem tudhatod mikor esik, de itt azert nincs olyan , hogy beall napokra egy esofelho , front, es akkor csak esik es esik es esik. Vagy legalabbi sen ilyet meg nem lattam. Gyorsan jovo meno felhoket annal inkabb.

Egyebkent ertettem, mire gondoltal:)

Vile Boy 2012.08.01. 22:37:25

Azt valóban nem lehet visszaadni, amikor az angol nyelv elöször 'arcon töröl' és helyre teszi az elképzeléseidet a nyelvtudásoddal kapcsolatosan. És ahogy újra. És ismét... :))

Örülök hogy megtaláltam ezt a blogot, ritka igényes, mind tartalom, mind kommentek szintjén!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.08.01. 22:58:25

@foldip: EMbertol fugg, mennyire hianyzik a csalad. Parom velem van, szulokkel napi szinten beszelek skypeon:) Nekunk egyelore bejott:)

@Vile Boy: Ez biztos:) Erdekes volt az elso par honap:D
Koszonom, probalkozom, meg kozel sem tokeletes.

laszko 2012.08.07. 14:16:17

Mi még csak kóstolgatjuk Angliát, párom már többször járt munkából kifolyólag Londonban és végre együtt is elmentünk nyaralni és ismerkedni. Nekünk most ért össze a kiköltözési vágy, nekem hamarabb jött de sebaj, a lényeg hogy elhatároztuk.
Már nem vagyunk fiatalok, mégis így döntöttünk. Olvasom a különböző érveket pro- és kontra, és azt hiszem az érzelmi elszakadás a döntő. Ha már inkább kifelé kíváncsi az ember, ha itt elért a "falig" és a bőrén érzi a nyilvánvalóan pezsgő mindennapok és a búskomor dagonya közti különbséget - tényleg olyan mintha friss oxigénhez jutnék - nekünk nagyon fontos mindez. Meguntuk, kiégtünk, szakma sem számít lassan, bár azért jó lenne folytatni kinn is.
Ami kicsit aggaszt az a nyelv, engem is fejbe vágott a teúristennemértemeztse, pedig utólag leesik - már ami - úgyhogy újult erővel tanulom. Nem zavar ha hidegebb lesz, az emberek sokfélesége nagyon inspiráló, a kultúra végképp, és a bunkóságról is tudnék mesélni fővárosiként (és most vidékiként is).
Még egy év...

melondinnye 2012.08.19. 14:23:00

Nekem nagyon furcsa, hogy aki otthoni IT-rol beszel, az tobbnyire arra gondol, hogy nagynevu/nagyonmulti cegnel valami a szokasos 15-20 elerheto poziciora gondol. Az IT sokkal-sokkal szerteagazobb, es igazan jol ervenyesulni pl. csak itt tudtam eddig, es en nalam az magyarorszagi cv feltoltestol szamitva kb ket het volt az elso munkanapomig, a tenlyeges elso telefonos interju es a job offer kozott pedig 3 munkanap telt el.

Ugy gondolom, hogy odahaza eleg sokat elertem a sajat teruletemen, megsem tudtam ugy boldogulni ahogy szerettem volna. Itt meg a karrierem kezdetenel jarok, de mar sokkal-sokkal jobb anyagilag, es a benne levo potencial pedig igazan jo kilatasokra ad okot.

Ez lehet, hogy csak a munkaero-piac meretebol fakad, nem tudom. De mar nem is akarom vizsgalni a kerdest.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.08.19. 17:06:46

@melondinnye: Sajnos meg a multinal sem egyszeru netto 350 fole kapaszkodni, par ev munkatapasztalattal, pedig mindenki azt hiszi, hogy igen.

Egyebkent az egyik sracnak mar van munkaja, holnap kezd, otthon honapokig nem kapott.

Jacko__ 2012.08.23. 03:31:40

Szia. Most keveredem másodszor erre a blogra (az első az volt, amikor a magyar egészségbiztosítás-témában kerestem az okosságot)...

Ááá; inkább felvázolom először, hogy ki vagyok. Jocó névre hallgatok. 8 év új-zélandi élet után agyfaszt kaptam Aucklandben, és elhatároztam, hogy Londonba megyek. Egyelőre Mo-on tartózkodom ideiglenesen (ezért nézegettem, hogy hogyan tudnék itt újra egészségügyi ellátást varázsolni magamnak - nyilván nem "jelentkeztem ki" Magyarországról, amikor elmentem...) Októberben indulok Londonba. Addig kellene felkészülnöm, meg megcsinálnom azt a vizsgát, amire ott szükségem lesz álláskeresés szempontjából. Ja; egyébként én is fejlesztő vagyok (nem PHP-s, hanem Salesforce-os).

Egy észrevétel: az n-edik szájtépést olvasom már arról, hogy Mo-on ennyit lehet IT-sként keresni, míg Londonban annyit. Meg hogy ebből hogyan lehet élni itt, vagy ott... Az IT-s nem egy foglalkozás, hanem 500. (Tudom, hogy te is ezt próbálod minden fórumon kommunikálni. Én nem erőlködnék: akinek kell, az úgyis tudja, akinek meg nehéz a feje, annak pedig ugathatsz ítéletnapig...) Azt meg, hogy ki mennyiből, és hogyan szeretne élni, azt mindenki hadd tudja már eldönteni SAJÁT MAGÁNAK! (Ne másnak, meg ne helyette.) Bocs, de szétkúr az ideg, amikor valaki jön (ide, vagy a Határátkelőre, vagy bárhova), és rögtön tudja a frankót, hogyaszongya: “Magyarországon egy IT-s 350, meg 500 nettót keres!”. Szóval szerintem hagyd rájuk...

A kérdésem az lenne, hogy mik a legkomolyabb IT-s álláskereső site-ok, amiket érdemes londoni munkakereséshez betámadni? Kicsit szokatlan nekem a szituáció, mert Zélandon volt mondjuk EGY, de úgy veszem észre, hogy UK egy kicsit más... :)

A másik, hogy UK-ben is ugyanaz -e a divat CV-ügyben, mint Zélandon, miszerint egy fejlesztőjé legyen 8-10 oldal, és tartalmazzon minél több buzz-wordöt, amire az egység-sugarú fejvadász rávetheti magát? (Ha jól emlékszem, akkor Magyarországon mást – tömörebbet - vártak el...)

A harmadik, hogy nem jobb -e contract-felállásban dolgozni – valahol azt hallottam, hogy Londonban a fejlesztőknek jellemzően szerződésben sokkal kedvezőbb dolgozni, és a munkáltatók sem bánják.

Előre is köszi!

joco

SilentDreams 2012.08.25. 20:22:13

"Dgyü níd szom exr bgs? . Dgyü höv ön nektá ká? Sajnos a szavak legépelése nem adja vissza az érzést..."

Valóban nem adja vissza az érzést, ezt át kell élni mindenképp! Mosolyra derítettél most, amikor olvastam és visszaemlékeztem saját ilyen emlékeimre... :)

Nekem egyébként legtöbb gondom a "Nídhelp pákn?" kérdéssel volt, amit ha jól emlékszem a nagyobb Tesco-ban kérdeztek, de mivel oda ritkán jártam, mindig elfelejtettem, hogy legutóbb hogy is fejtettem meg ezt a furfangos kérdést, és minidg újra és újra ki kellett találnom... :D

Agicza · http://www.mds-epitesziroda.hu/ 2012.09.09. 16:52:14

Áááá, én is mekkorát röhögtem az átírásos-motyogós szövegen, köszönöm szépen a derűs pillanatokat! :)) (B'ham-W'hampton környékén egyébként ez hatványozottan rosszabb is lehet: mély víz, nem kezdő angolosoknak javallt. :P)

A pénztárban kötelezően elhangzó pakolásos kérdés ahogyan az előttem szóló írta, engem még mindig zavarba tud ejteni, annyira nem számítok rá, hogy segítenek ebben is... :D

SilentDreams 2012.09.10. 21:31:22

@Agicza: Oh, akkor nem én vagyok az egyetlen, akit ez a kérdés zavarba hoz :)))

2,5 év alatt nem tudtam megszokni!

Most nem Angliában élek, de szerintem majd még fogok... :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.26. 23:16:03

@foldip: sajnos nem jott ossze. Parom testvere azota sem talalt szakmaba vagot, igaz , mint irtam nulla gyakorlata van.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.27. 05:57:07

@foldip: en ezt tudom, engem is probaltak mar csabitgatni, de egyelore nagyon jo helyen vagyok, sokat tanulok. Nem megyek:)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.03.16. 17:09:40

@foldip: Jo hirek. Ket honapja mar lassan, ( azaz 7 honap kinnlet utan) , de vegre IT gyakornoki allast sikerult neki talalnia.

A mainframe-s ismerosomnel meg mindig nincsenek biztato hirek.

@Jacko__: Igen, sok esetben contract allasok eseten jobban keresel. Nem kernek 8 oldal oneletrajzot.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.08.23. 23:47:39

@foldip: Azota paromnak is osszejott egy gyakornoki, matol pedig egy permanent pozi. A fent leirt mainframes sracnal is alakulnak a dolgok, hamarosan ismet szakmajaban dolgozhat, ugy nez ki:)
süti beállítások módosítása