Egy picit a blogról

2009 novemberében párommal úgy döntöttünk, felkötjük a nyúlcipőt , és irány nyugat, egészen pontosan az Egyesült Királyság. PHP fejlesztőként dolgoztam odahaza , itt az ismeretlen várt és a bizonytalanság. Szerencsére sikerült a szakmámban elhelyezkednem. Nem volt egyszerű az indulás, de írásaimmal talán tudok segíteni az utánunk jövőknek.

LIKE!


  

Névjegy

Tóth Ildikó

tildy.jpg
"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit." :)

Utolsó kommentek

Szakmai blogom

Nincs megjeleníthető elem

Back to the UK blog

Nincs megjeleníthető elem

Szösszenet egy összeomlásról és egy felállásról

2011.08.05. 01:26 tildy[UK]

 

Talán tudjátok, pár hete Magyarországon jártam. Utazásom előtti nap viszont kiderült, valakinek mennie kell a cégtől, költségcsökkentés. Kettőnkkel, két magyarral beszéltek. Egy angol munkatársam munkaóráit pedig csökkentették. Semmi gond, kb. hat projektben részt vettem, gondoltam nem én leszek az, de azért nem volt így kellemes utaznom. Visszajöttem, temérdek munka , ki sem látszom belőle, majd 31-én csütörtökön másnapi meetingre invitáló üzenet várt. Ekkor már tudtam, nekem kell menni.

Akkor még szinte fel sem fogtam. Automatikusan - szinte gondolkodás nélkül- ment fel a CV-m a cwjobsra, mindenhova , ahova tudtam. Másnap pedig beszélgetés, hogy nagyon sajnálják, de ez a helyzet. Nekem kell mennem. Fura egy érzés volt, tényleg agyatlanul cselekedtem, automatikusan. Tudtam, hogy maradnunk kell, tudtam, hogy küldenem kell az önéletrajzokat, de lélekben nem voltam ott. Lélekben valahol egy sebeit nyalogató kiskutyaként próbáltam minnél kisebbre összehúzni magam, és azt szerettem volna, ha senki sem zavar.

Igazándiból ezt a cikket valamikor akkor kellett volna megírnom, nem tudom teljesen visszadni ugyanis azt az érzést. Mikor szorít a gyomrod, mikor képtelen vagy gondolkodva tenni bármit is, amikor kapkodásnak tűnik minden.

A munkahelyem jó fej volt, mondták, ha nem érzem jól magam, jöjjek haza. Nem tettem. Rengeteg munkám volt. Mindezek mellé pedig beindult a gépezet, elkezdtek agencyk, recruiterek (ügynökségek és fejvadászok) hívogatni, leginkább ismeretlen számokról. Szinte hallottam, hogy gépelik a háttérben amit mondok, szövegeik már annyira sablonosak voltak, hogy azon gondolkodtam , beleírom a válaszaimat a cover letterbe. Igen, ilyen olyan munkát nézek, igen ilyen fizetésre gondoltam, igen, igen, igen , igen....Blablabla. Egy adat voltam a szemükben. Egy adat, amely nekik is pénzt hoz...

Rosszul voltam az egésztől. Az életem és az itt maradásunk múlt pedig rajta, hogy minnél hamarabb állásom legyen. Október elejéig lett volna elég a tartalékunk. Esm legkésőbb szeptembertől munka után nézett volna , mert vissza semmiképpen nem akartunk menni, én viszont nem szeretném, ha feladná az álmait.

Be voltam hát rezelve rendesen, és mellé még ezek a hívások... Le sem tettem a telefont, már közben hívtak, és ment a szokásos szöveg, mintha csak egy szám lennék a rendszerben. Tudom , nekik is pénzt hozok, de könyörgöm, miért kell erőszakosnak lenni???? Oké, akarják tudni, hol voltam interjún... Miért nem küldik át nekem a lehetőséget, én úgyis tudni fogom, voltam-e már náluk?

Kezdett teli lenni a nem létező tököm az egésztől, hétvégén kiborultam és összeomlottam. Leírhatatlan érzés , és nagyon kellemetlen. Legszívesebben kámforrá váltam volna. Szerencsére ismerem már annyira magam, hogy tudom, mi következik mi után, azt is, hogy előbb-utóbb felállok, az időtényező volt itt fontos. Ettől függetlenül vasárnap este Esmeinnek kellett nyugtatgatnia. Nehéz volt az elalvás....

Esmeinnek egyébként is sokat köszönhetek. Nélküle nem sikerült volna. Támogatóan állt mellettem, poénkodott is, úgyis lesz két héten belül munkád (lett). Ez azonban akkor korántsem volt ilyen vicces.

Rosszul éreztem magam, mert nem az első hely már, ahol költségcsökkentés címen én megyek .... A munkámmal nem volt itt sem baj, a munkatársam jobban illik a profilba, ennyi. 

A hétvége rosszul, és fáradtan telt, a hívások kicsit csökkentek, de tudtam, a java még hétfőn jön. 2-3 napja lehetett fenn az önéletrajzom.
Hétfő reggelre pedig be volt tervezve egy interjú, amire majdnem nem tudtam elmenni. Majdnem nem tudtam elmenni, mivel a rosszullétem, hányinger, gyomorgörcs , és minden ami ezzel jár. Két nap után totálisan elegem volt az egészből, utáltam magam, hogy így állok a dolgokhoz. Mivel a görcs nem csökkent, végül bevettem egy nyugtatót.

Szerencsére hatott. Az interjúra már így mentem, közben vagy 5 telefonhívás, egyik fejvadász kérdezte is, min nevetek... A szituáció több mint abszurd volt, szimplán csak mondtam neki, hogy itt ülöka buszon, megyek interjúra, és épphogy leraktam a telefont itt is egy újabb...

Igen , tudom, otthon mennyien örülnének neki. Engem viszont már kezdett az őrületbe kergetni. Békét akartam és nyugalmat, nomeg persze biztos állást.

Az interjú szerencsére jól sikerült, szimpatikusak voltunk egymásnak, másnapra is behívtak és végül felvettek. A másnapot sem úsztam meg nyugtató nélkül, éreztem, hogy nem tudnék jól szerepelni nélküle. Ugyanis elmegy az angoltudásom, ha nagyon izgulok, nem tudok összefüggően beszélni, stb..

Lényeg a lényeg: A munkát sikerült megkapnom , mindössze három nappal a kirúgásom után. 12-én írtam alá a szerződést. Távolabbi munkahely , de a Temze mellett , és jó társaság, több fizu, kevesebb szabadság. Ez van. Jahm, és elengednek augusztusban Portugáliába is.

Nekem most biztos állás kellett, ami a szakmámba vág. Találtam. És találtam olyan fejvadászokat is, akikkel később szívesen együtt dolgoznék. Akik korrektek, nem akaratosak, akik mág ha látszólag is, de örülnek az örömömnek.

Egyelőre nem megyünk haza....

-----------------------------------------------------------------------

ui: a cikk mar julius kozepen elkeszult, de most elesitettem csak.

 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tildy.blog.hu/api/trackback/id/tr183126986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.08.05. 13:10:09

@szekőcei: Azt már én is kérdeztem nem e használja ki?De azt mondja nem.
tildy.blog.hu/2011/03/24/gyere_haza_var_a_haza
Na itt kérdeztem rá.
AMúgy a cikkhez:Sok sikert és kitartást!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.08.05. 15:16:50

@szekőcei: Esmein a parom, nem a kitartottam.

Valakinek a szemeben kitartottnak tunik, mert nincs munkahelye, bar rengeteget dolgozik a sajat projektjen ,szabaduszokent.

Mikor osszejottunk, 1 evig volt munkahelye, itt is dolgozott mar munkahelye.

Jelenleg megtehetjuk, hogy egy fizetesbol elunk, o pedig kiprobalja miben jo, mihez ert. (SEO-t tanul es SEO-zik masfel eve )

A pizzakesziteshez amugy tuti, tegnap is isteni pizzat keszitett.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.08.05. 15:18:31

Helyesen: Mikor osszejottunk,utana 1 evig volt odahaza is munkahelye , es itt is dolgozott mar munkahelyen , egy iskolaban.
Elotte foiskolas volt, illetve mellette rendszergazdakent/szevizeskent dolgozott.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.08.08. 13:36:03

@tildy:): Mijatököm aza SEO ???
Nehogy aztán az legyen,hogy ha bejön neki az élet akkor megköszöni a segítségedet meg az EDDIGI kitartásodat és mehetsz amerre látsz!:))

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.08.08. 14:19:15

@Tigeri:
SEO = Search Engine Optimization

Nem olyannak ismerem, aki ilyen lenne. O kitartott mellettem, mikor meg lelkileg nem hevertem meg ki teljesen az elozo parkapcsolatom . Vart es turelmes volt . Az a minimum, hogy reszemrol is megkapja.

Ne feltsetek. ;)

tizennegy 2011.08.19. 14:30:22

Jajj, de kis béna vagy, legközelebb úgy csináld, hogy legyen tartalékban min 5-6 ezer és amikor kirúgnak, ne stresszelj, hanem menj el egy hosszú nyaralásra, közben meg ráérsz gondolkozni hogy hogyan tovább, meg ráérsz utána állást keresni. Soha nem leszel annyira szabad mint két állás között, kár az ilyen időszakot pénzhiány miatt stresszel, meg álláskereséssel tölteni.

A koloncra meg rá kell parancsolni, hogy tessen csak dolgozni menni, és szépen felezzétek meg a kiadásokat, mert így csak visszafog, kevesebbet tudsz értelmes célokra fordítani mint amúgy.
Ha annyira buzog benne a tettvágy, akkor valami lightos állás mellett is lesz ideje saját projekttel foglalkozni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.08.19. 15:04:28

@tizennegy: Koszi, konnyu ezt igy mondani, de azert nem gondolod, hogy kb ket minberbol annyira sokat lehetne elrakni? Lehet, csak hosszabb ido.

Mint irtam annyi tartalek volt, hogy oktober elejeig kihuztuk volna. Nem sok ido, ennyit a nyaralasrol.

Mikor kijottunk, volt tartalekunk, de 3 honapig nem volt allasom, feleltuk.

Most sem sok van, kb 2 ezer fontnyi.

Ha nem haragszotok, a paromat meg nem fogom lekoloncozni. Igen,tudom, hogy visszafog, o is tudja, de valamit valamiert -> tudom, hogy idovel bejon neki , es akkor nekem is sokkal jobb lesz. :)

Alapesetben kis takarekos vagyok, fele fizum elraktam otthon is.
Kreativ munkat meg nagyon nehez normal allas mellett csinalni.

totyatotya 2011.08.23. 04:28:44

istenkirály amikor valakinek a magánéletét akarják vadidegenek megszakérteni. "Kolonc" - ekkora bunkókat, komolyan.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.08.25. 18:45:42

Ügyes vagy! Egy álláskeresés nem könnyű. Perpill itthon én nem tudok félrerakni semmit és hitel is van. nagyon-nagyon meg lennénk lőve, ha beütne a mennykő.

Barátaink akik kimentek úgy érkeztek Angliába, hogy egy hétig kint lesznek és meg tudják venni a repjegyet haza VAGY két hétig lesznek kint és nem.

Legutóbb gyorsan elmentem szabira és vakációzni külföldre: éppen a reptéri buszon ültem amikor hívott a főnököm, hogy oké, jöhetek dolgozni - egyetlen napom sem esett ki, cégen belül mentem át.

Előtte könnyű volt: egyedül voltam, a fizum 60%-át félre tudtam tenni így egy helyre adtam csak be a jelentkezésem, nem törtem magam. Felvettek, de a felvételi procedúra 1 hónap volt addig nyaraltam :)
süti beállítások módosítása