Egy picit a blogról

2009 novemberében párommal úgy döntöttünk, felkötjük a nyúlcipőt , és irány nyugat, egészen pontosan az Egyesült Királyság. PHP fejlesztőként dolgoztam odahaza , itt az ismeretlen várt és a bizonytalanság. Szerencsére sikerült a szakmámban elhelyezkednem. Nem volt egyszerű az indulás, de írásaimmal talán tudok segíteni az utánunk jövőknek.

LIKE!


  

Névjegy

Tóth Ildikó

tildy.jpg
"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit." :)

Utolsó kommentek

Szakmai blogom

Nincs megjeleníthető elem

Back to the UK blog

Nincs megjeleníthető elem

Akkor most nézzünk egy új angol kurzust

2012.09.13. 01:01 tildy[UK]

Novemberben leszünk három éve kinn. Akik ismernek tudják, hogy alapfokú angollal érkeztem az országba. Ha 10-es skálán értékelném talán egy halovány 3-as lenne, vagy még annyi sem.

Az okok sokrétűek, miért is nem kezdtem korábban neki komolyabban a tanulásnak.  Egyrészt annak a híve vagyok, hogy idegen, főképp anyanyelvi környezetben ragad meg igazán a  nyelv.  Akár a  gyerekeknél, akik azt sem tudják, mi az igekötő, vagy a  teljes hasonulás, csak elkezdik használni a nyelvet. 

Kezdtem ugye 6 év orosszal. Kötelezően persze, falusi iskolában nem volt lehetőség  átállni idegen nyelvekre. Aztán fura módon az utánunk következő évfolyam már tanulhatott "normális" idegen nyelvet. Nem voltam az orosz nagy barátja, végigvittük nyolcadikig.

Emlékszem még, kb 15 lehettem, amikor teljes mellszélességgel azon voltam, hogy magyar vagyok, itt élek, akar a  fene két idegen nyelvet tanulni, soha az életben nem fogom napi szinten használni az angolt. Muhahaha, fiatalság, bohóság, meg ahogyan azt Móricka elképzeli.

A német könnyebben ment, lévén apum tudott egy-két szót, mondatot, az a néhány év NDK-beli munka nyomott hagyott azért, mégha Isch-sel is kezdte a mondatot :D (Szász hatás)

De az angollal hadilábon álltam. Inkább tanultam a szabályokat németből, logikusabbnak tűnt az a nyelv. Aztán pár év kimaradt. 

Mákom volt, főiskolán is csak alapfokot kértek, az meg volt németből, angolból, elevickéltem azért így...

Aztán ugye kijöttünk. És  persze az alapfokú angolommal szinte köpni-nyelni nem tudtam. Merthogy otthoni hatás ugye, csak magoltattak anno bennünket, de önállóan beszélni egy témáról, na az nem volt. Ehhez jött még, hogy főképp US English-t tanultunk, amit itt kb a hajamra kenhettem, mert ezek bizony berakták a protkót a szájba, vagy a  gumilabdát, vagy én nem is tudom, de öblösebbnél öblösebb hangok jöttek ki onnét.

2 év után végül beíratkoztam egy College-ba. Nem tudták eldönteni, Level 1 vagy Level 2, beraktak az 1-es csoportba. Két hónap után egy lengyel lánnyal átkértük magunkat a  kettesbe, szerencsére mehettünk, és tényleg  annak szintnek feleltünk meg. 

A hét elején jött az infó, hogy sikerült az összes vizsgám. Írásbeli, szóbeli és olvasás (szövegértés). Sajnos sokan elvéreztek az írásbelin.

Érdekes, hogy mennyire kevesen választották a  grafikonelemzést, nekem viszont szimpatikus volt, így bár totál bizonytalan voltam, mikor in the graph és mikor on the graph, mégis amellett döntöttem. A nyelvtan ugyanis bár számít, de sokkal kisebb mértékben, mint otthon. 

Úgy volt, szeptembertől Academic Englisht kezdek (IELTS-hez hasonló), de lebeszélt a  tanárom. Ha nem jár segély, akkor drága és nem is ér annyit. Én meg nem vagyok egy benefit-huszár.

Keressek inkább CAE-t. Na itt azért meg kellett kapaszkodnom. Nem, ez lehetetlen, FCE talán sikerülne, de otthon a  Rigó középen szerintem mennék a macska után. 

Jól hallottam, CAE. Felsőfok. Még mindig csak pislogok. A saját tanárom tanácsa. Szóval most nézelődök, mert bizony kell még fejlesztenem a tudásom, szétnézek van-e Level 3-4.

Sokat jelentett amúgy ez az elmúlt egy év, és érdekes  volt az oktatás itt. Érdekes, de határozottan jó. Minimális nyelvtan, maximális "mintaillesztés". Patterneket, mintákat tanultunk, és azt alkalmaztuk. 

Legkevésbé a  spanyolokat értettem, bár gondolom legalább olyan hülyén hangozhatott nekik az én szövegem is. 

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tildy.blog.hu/api/trackback/id/tr774773860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2012.09.19. 21:04:11

Egyébként odahaza jellemzően UK kiejtést tanítanak, aminek a pikantériája, hogy beszéli a BBC és a brit lakosság 3%-a.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.20. 00:34:45

@mimindannyian: Hat... Nekunk elevatort tanitottak liftnek, az meg nagyon nem brit:)

Most neztem a honositast tenyleg felsofok lenne otthon az Esol Level 2?:F

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2012.09.22. 21:56:36

Akkor kivételes tanáraid voltak. A nagyátlag britisht tanít.

www.youtube.com/watch?v=wYmrg3owTRE

think different 2012.09.24. 17:49:57

@mimindannyian: Ez érdekes, mert Rigó utcából szélnek eresztett emberkék többsége pacihímvesszőt nem ért az angolból itt ez első hetekben.
Mondom úgy, hogy asszonykám is ott vizsgázott csont nélkül és Highgate, Hampstead környékén a teázgató lady-k ameriakai angol fedeztek fel nála.
Ők pedig jobban tudják milyen a tiszta brit angol.

Arról nem is beszélve, hogy én itt tanultam nulláról az angolt college-ban és köze nem volt ahhoz, amit otthon az angolul már beszélő ismerőseim használtak.

Maradjunk annyiban, hogy lehet a brit otthon az alap, de a filmek és zenék miatt az amerikai nagyobb nyomot hagy az emberekben.

think different 2012.09.24. 17:51:00

Én meg már nem tudok írni sem...:(

"amerikai angolt"

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.25. 21:11:13

@think different: Valoszinu irasban tanitanak csak britishul, mert hogy szoban nem, az szinte biztos.

CorollaVVTI 2012.09.28. 14:41:49

Szoval ha az ember itthon megcsinalta a CAE-t, akkor azert nyugodtan mehet kifele? :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.10.19. 00:06:55

@CorollaVVTI:Erhetik igy is meglepetesek, de igen.

CorollaVVTI 2012.10.19. 00:39:24

@tildy:): Tildy draga, ne magazz mar le. :P EQMontoya-kent ismerosebb? :P

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.10.19. 12:11:13

A mondat teljesen: Erhetik az embert igy is meglepetesek:D Nem magzas volt, amugy hello :D Ismeros am :D

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2012.12.18. 14:11:05

A spanyolok megértésével nekem is gondjaim vannak itt francia nyelvterületen:-)

qengland 2012.12.25. 18:57:10

@tildy:): Szia tildy, novemberben érkeztem Londonba, munkám is van már, de szeretném az angolomat fejleszteni. Középfokú nyelvvizsgám van, de azzal nem sokra megyek, legalábbis sok mindent kell még tanulnom. Mennyibe kerül kb. egy ilyen tanfolyam, amit te is elvégeztél, melyik College volt ez? Van esetleg tapasztalatod az ingyenes tanfolyamokkal, amik ESOL jellegűek, érdemes-e arra beiratkozni vagy inkább fizetősre? köszi.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.25. 19:04:10

Hackney Community Collegeba jartam, LEVEL 2 ESOL volt, heti ketszer 3 ora, egy evig ( 10 honap pontosabban).
540 fontot fizettem erte.
Fizetoseknel nagyon sokan mondtak, hogy IELTS-t ne, ha lehet. Vannak felsobb szintu angol tanfolyamok, de sokszor eleg dragak, nekem vegul egyelore nem jott ossze semmi komolyabb tanfolyam, idom se nagyon van ra, meg nem is talaltam olyat , ami tenyleg minden szintenmegfleelne.

Szetnezek, hatha latok neked valot.

Csigataposó 2012.12.27. 00:57:57

Sajat kutfubul. En csinaltam FCE-t ha legalabb C akkor lehet honostiani kozepfokra. Nekem tul nagy macera lett volna ezert inkab csinaltam egy Kozepfok C-t (Jatszva). CAE meg nem felsofok csak ha A-ra csinalja meg az ember. A proficency ami folotte van viszont mar C-tol is ami szerintem konyebb bar ez nezopont kerdese. Esol level 2-t nem tudom. Level 1-t csinalt nalunk ceg dolgozoknak ingye me sok a k. erupai alfabeta igy azt unalmamban meg csinaltam, de szerintem az joval az FCE alatt van (vagy fejlodtem).

Igy aszittem kb level 2 lehet kb FCE az meg kozepfok. Ezekszerint kar hogy nem vot eleg ember cegenel aki 3+ szot beszel me akko indulhatott volna level 2 is.

Csigataposó 2012.12.27. 01:03:50

@tildy:): Jah skills for lifebol nincs foljebb Entry 1-2-3. Kb alpfok, azt a folott Level 1-2. Azt vige folotte bizony CAE.

Csigataposó 2012.12.27. 01:10:06

@tildy:): Nah talatam neked egy ilyet csak me jofej vagyok.
www.educationscotland.gov.uk/communitylearninganddevelopment/adultlearning/ESOL/framework/progression/levels.asp

Eszerint. Level 2-nek lett vona nalam ertelme. Te meg man CAE szinten vagy, nem csak a tanarod szivatott. :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.27. 05:55:27

@Csigataposó: Kicsit nehez meg mindig elhinnem. Tudod, en ugy gondolom, hogy az van elsofok szinten, aki mondjuk egy 400 szavas bbc cikkben max 1 szot nem ert meg. En meg ettol tavol vagyok.

De a linkelt oldal alapjan is CAE ekvivalens. Erdekes.

Furos 2013.01.27. 09:23:00

@tildy:): Szia Tildy!
Milyen megfontolasbol akarsz meg vizsgazni angolbol?
Kerik a papirokat a munkanal?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.01.27. 14:25:08

@Furos: Szia ! nem munkához kell, csak szeretnék tisztában lenni a szintemmel. Milyen területen kell még fejlődni, stb. Viszont ha egyetemre mennél ismét, akkor kellene IELTS, vagy avval ekvivalens.
süti beállítások módosítása