Egy picit a blogról

2009 novemberében párommal úgy döntöttünk, felkötjük a nyúlcipőt , és irány nyugat, egészen pontosan az Egyesült Királyság. PHP fejlesztőként dolgoztam odahaza , itt az ismeretlen várt és a bizonytalanság. Szerencsére sikerült a szakmámban elhelyezkednem. Nem volt egyszerű az indulás, de írásaimmal talán tudok segíteni az utánunk jövőknek.

LIKE!


  

Névjegy

Tóth Ildikó

tildy.jpg
"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit." :)

Utolsó kommentek

Szakmai blogom

Nincs megjeleníthető elem

Back to the UK blog

Nincs megjeleníthető elem

Csak korrekt ne legy!

2011.05.29. 19:28 tildy[UK]

Korabban mar leirtam , hogy anno lejelentettem a Tb-m meg a kulfoldon tartozkodasom odahaza az OEP-nel . Az apeh azonban par napja  megorvendeztetett egy fenyegeto levellel.  A leiras szerint ugyanis nem tettem bejelentest, milyen alapon vagyok biztositva, ezert  ezt most haladektalanul meg kell tennem, kulonben irgum-burgum. 

Az lenyegtelen, hogy az OEP-nel ott a  papiros, hogy nem vagyok odahaza biztositott, mivel ket  EGT allamban egyszerre nem lehetek az, es ugye en  kulfoldon fizetek tb-t. Most 8 napom van szemelyesen megjelenni odahaza eredeti iratokkal, vagy elkuldeni nekik. Felajanlasuk szerint szuleim is nyugodtan ugraltathatom , menjenek be oepbe, papirt kerjek ki ( meghatalmazast meg a joisten ad nekik?) , APEH-hez  (vagyis most mar NAVhoz ) be.

Kedden elpostaztam nekik az igazolasokat, holnap felhivom oket , mi dolgom van meg veluk. 

Azon mar csak nevetni tudok, hogy az unott kedvu holgyemeny mindenfele bemutatkozas nelkul, mindenfele szoveg nelkul lesajnaloan igy veszi fel Szolnokon  az Apehnal : IIIIgen? Semmi bemutatkozas, semmi szolnoki Apeh kirendeltseg,jo napot kivanok,  vagy valami, nem. 

Osszegzes: ne legy korrekt, mert ugyis rapacsizol. 



15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tildy.blog.hu/api/trackback/id/tr42941483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2011.05.29. 19:59:56

Jól tetted, hogy itthagytad ezt a retket. Rettenetes, mennyi unintelligens tahó alkotja a nagy magyar valóságot.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.05.29. 23:49:49

@mimindannyian: Eloszor is bocs, hogy ekezetek nelkul, mert billentyuzetet figyelve gepelek, most pedig angol billes gepem van, MACeras atallni magyarra.

De egyebkent igen, ezek miatt az aprosagok miatt erzem ugy, jobb, hogy eljottem. Hiaba probaltam korrekt lenni, akkor is szivatnak.

Tegyuk fel most lesz ez az autokkal kapcsolatos jogszabaly. Ha lenne autnk, amivel hazamennenk, ha meglat a rendor, akkor is nekem kellene 30 napon belul hitelt erdemloen bizonyitani, hogy nem otthon elek... Igyjaras....

nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2011.05.30. 12:47:37

Igen sajna, mondtam hogy ezzel mi is szivtunk eleget annak idejen...
Re kommented, megkaptam, majd reagalok ra, csak most epp Pesten vagyok a heten. :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.05.30. 19:31:36

@NViktor: szeretema blogodat, irj csak:D

Jo hirek : nem fogjatok elhinni, de az EU-s TAJ csodakat tesz. A tobbi papirra ra se nezett az ember, az S1-t nem is ismerte, de tok korrekt modon az angol EU-s biztositasi kartya alapjan elfogadta /befogadta a kerelmem, es igazolta, hogy kulfoldon tenyleg biztositott voltam, nem kell odahaza bemennem hozzajuk :)

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2011.05.30. 20:25:46

@tildy:): na tessék! Tessék hamut szórni a fejedre és megírni az ellentétes hangvételű post-ot!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.05.30. 23:24:23

Hamu fejemre szorva , updatelem a posztot.

Dragonlady (Bp, Hun) 2011.06.07. 16:32:50

utánam 9 éve senki nem fizet semmiféle illetéket, nem adózok. 5 éve be se tettem a lábam az EU-ba, viszont nem vagyok semmilne másik országban jogilag "resident", annyira lehetetlen, hogy nem is leszek. magán biztosításom van, mert semmi nem kötelező, adózok, mert azt muszáj.
semmilyen hivatal nem tudta nekem eddig megmondani, hogy mi a fenét kell csinálni. mert nemigen szeretnék járulékot fizetni, ha szökőévente se vagyok ott.... anyukám pár hónapig járt hivatalról hivatalra, aztán egyszerűen feladtuk.
félek, hogy egyszer rámszáll valaki. még egyszer sem kaptam semmit eddig, mondjuk. mázli, ki tudja. elivleg utánamjöhetnek, hogy hoppá, kilenc évig hol voltál, nem fizettél. és én ezt nem értem, miért. miért nem tudom simán lemondani az egészet?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.06.07. 22:31:51

@Chang Yai: Lehet jobb lenne ha rendezned. Ha van magaá biztositásod külföldön, akkor EU-n belül tudsz európai egészségbiztosítási kártyát kérni, EU- kívül pedig szintén lehet igazolást kérni.
OEPhez kell amúgy elküldeni egy papírt, de az EGT-sekre vonatkozott, egyéb esetben ha nincs megállapodás az adott ország és Magyarország közt akkor havi 5100 ft körül kell fizetned, és neked kell jelezni.

Dragonlady (Bp, Hun) 2011.06.08. 13:20:45

köszi az infót.
na most ezt nem értem, miért is kellene nekem havi 5100-at fizetni azért, hogy legyen EÜ biztosításom egy olyan országban, ahová 5 éve be sem tettem a lábam. a semmire kicsit sok az 5100. főleg mivel kb ennyit fizetek a magánba is, amiért bárhol a világon kaphatok (limitált költségű) kórházba befekvős ellátást (outpatient nem éri meg a pluszt, amit fizetni kell, tehát olyanom nincs is, ha menni kell mégis, perkálok). állampolgársági adó? miért nem lehet kiiratkozni a rendszerből? ha egyszer véletlen visszamegyek, akkor meg majd rámszállnak?
ez nekem magas. ha valaki dolgozik, fizessen, kötelező, ok. ha nem dolgozik, akkor döntse el, hogy fizet, és akkor kap ellátást, vagy nem fizet, és akkor nem kap és esetleg nagyot szív.
vagy velem van a baj??

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.06.08. 13:23:22

@Chang Yai:
Nem veled van a baj, hanem a torvenyekkel. Ugyanis koteles vagy igazolni, hogy mashol van biztositasod, ha nicns, akkor me gkoteles vagy fizetni.
Akkor is , ha pl. Magyarorszagon elsz, befejezted a fosulit, de pl. meg munkad nincs.

Egyetlen egy kibuvo van, ha egyaltalan nicns allando magyar lakcimed, es elvileg "veglegesen" elhagytad az orszagot. Na akkor nem kell.

Dragonlady (Bp, Hun) 2011.06.08. 13:27:20

na ez az, hogy soha nem adtam le a lakcímkártyát meg a személyit, mert hivatalosan soha nem fogok tudni "kivándorolni", itt nem adnak soha semmi papírt, az marad 20 év múlva is, amivel az első hónapban kezdted, egy munkavállalási vízum.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.06.08. 13:42:08

@Chang Yai: Nem gond, kerheted odahaza te magad is, akar kulfoldi papirok nelkul is .

zergics 2011.07.20. 07:46:00

Ismerős a szitu.
Több mint 3 éve élek Svájcban és két évig fizettem a havi 4-5000 FT egészségbiztosítási hozzájárulást, mert az elején azt a tájékoztatást kaptam hogy kell fizetnem. Aztán kiderült hogy Svájcra ilyen értelemben uniós szabályok vonatkoznak, megpróbáltam visszaigényelni a pénzem sikertelenül, mindenbe belekötnek, ezt is kérnek azt is kérnek. Nem fogadták el az angol nyelvű igazolást sem (se az EU taj kártyát), szóval no komment. Az APEH-nál próábáltam ügyet intézni. Nekem meg sajnos személyes ügyintézésre már vagy x-ik alkalommal nincs időm odahaza. Az egészben az a legjobb h önként fizettem....

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2011.07.20. 10:25:39

Híjnye, nagy érvágás lehetett a havi 4-5kHUF.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.10.19. 15:37:25

Hijnye, de midnen filler/forint/font szamit.
Foelg most, hogy faterom egy jo darabig kerekesszekbe kenyszerul.
süti beállítások módosítása