Egy picit a blogról

2009 novemberében párommal úgy döntöttünk, felkötjük a nyúlcipőt , és irány nyugat, egészen pontosan az Egyesült Királyság. PHP fejlesztőként dolgoztam odahaza , itt az ismeretlen várt és a bizonytalanság. Szerencsére sikerült a szakmámban elhelyezkednem. Nem volt egyszerű az indulás, de írásaimmal talán tudok segíteni az utánunk jövőknek.

LIKE!


  

Névjegy

Tóth Ildikó

tildy.jpg
"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit." :)

Utolsó kommentek

Szakmai blogom

Nincs megjeleníthető elem

Back to the UK blog

Nincs megjeleníthető elem

Tekernél? Mostantól egyszerűbb!

2011.04.18. 00:16 tildy[UK]

Nem kicsit egyszerűbb!
Polgármesterünk - akit jó pár helyen csak Őrült Borisként emlegetnek - ugyanis élen jár a tekerésben. Olyannyira, hogy a weboldalon is az ő képe van fenn , rajzfilmfiguraként bringázás közben.

Forrás anmblog

Borisról tudni kell, hogy igen gyakran bicajozik ebben a majd 8 millió fős városban, állítólag az autósok rémálma.

Forrás :Guardian

Miután új albérletbe költöztünk , felmerült bennem , hogy netán bringával járjak be a munkahelyre. 20 perc gyalog, lassan naponta oda-vissza megteszem gyalogolva ezt a távot . Jó alkalomnak tűnt hát kipróbálni a pár hónapja belvárosba telepített bringaállomásokról felvehető biciklit.
Mivel a rendszer méri mennyi időt mentem, így tudom, hogy 5 perc alatt sikerült a munkahelyhez legközelebbi tárolótól eljutni az albihoz legközelebb lévőig.

Jelenleg mind IPhonera , mind androidra elérhetőek olyan alkalmazások, többek közt Layar layer is, amely mutatja, hol van a közelben tárolóhely. Hány szabad hely van, hány elvihető bicaj.

Forrás: londoncyclist

A használathoz egy dologra van szükség, egy (valószínűleg) RFID kulcsra, amelyet a weboldalon lehet megigényelni. Én  október egyik péntekén,  du. 3-kor kértem, másnap reggel 9-kor  (azaz szombaton) már be is dobta a postás.

Van éves , illetve heti vagy napi rendelkezési állásra díj , akkor még  csak ki akartam próbálni, így a napit kértem, amely 1 fontba került. Azóta vettem éves rendelkezésre állást is.  A bringát el lehet vinni több órára is, de az drágább, viszont ha fél óra alatt visszaviszed a dokkolóhoz, akkor ingyen használhattad (a rendelkezésre állási díjon felül) .

A napi rendelkezésre állást úgy kell elképzelni, hogy ha használod, akkor fizetsz , és 24 óráig érvényes a díj, amely automatikusan levonódik a bankkártyádról.

Rendelkezésre állási díj:
24 óra £1
7 nap £5 , 71p/nap
Évi £45 , 12p/nap

0-30 perc - ingyenes
30 perc-1 óra £1
1-1.5 óra £4
Stb.
Érdemes tehát lerakni a cangát, és később újat felvenni.

A bicaj maga nagyon masszív, jó állapotban vannak, jó velük tekerni. Nagyon bejött. A baloldali közlekedés is. Abszolút felszerelt, a dokkból kivétellel pedig automatikusan kapcsolja a világítást is. Amit sokan nem tudnak , az a  kivétele a  kerékpároknak. Őszintén bevallom, műszakis hátterem ellenére nem jöttem rá, hogyan lehet egyszerűen kihúzni, így eleinte szinte erőből kirántottam a  dokkból. Nem így kell! A hátsó lkeréknél kicsit meg kell emelni a  kerékpárt, így kibillen könnyen!


Annyit tudok róla, hogy a rendszer Kanadában már bevált, a bringák is onnét vannak , maga a kezelő rendszer is.

És hogy miért is éri ez meg nekem?

- Itt 150 font alatt nem kapsz új bringát, de a 150 fontos az a legalja, általában 250-300 fonttól kezdődnek!
- nem kell vele foglalkozni,karbantartani
- nem nekem kell tárolni a 2. emeleten
- felveszem, viszem, lerakom a dokkolóba ( nem lopják el)
- jó minőségű, kényelmes használni

És hogy ne csak a pozitív dolgokról írjak: 

Sajnos kevés a  környékünkön a  dokk, hiszen az északi-keleti határán vagyunk az 1-2 zónának . Nos reggel, mikor munkába mennék, nem egyszer volt már, hogy egy bringa nem sok, annyi sem volt a dokkolóban. Este fordítva, teljesen teli volt, nem tudtam lerakni. Ehhez kapcsolódik egy "büntetésem" is. Egyik este , pont mikor a  munkahelyem mellől közvetlen nem sikerült felvennem a bicajt, egy kicsit távolabb vettem fel. Az albitól nem messze lévő tároló persze full teli, ok , akkor vigyük Shoreditchbe. Ott szépen le is tettem a kerékpárt , a  dokkoló zöldet villantott, én pedig a  kitérőtől kissé bosszúsan gyalogoltam haza.  A meglepetés másnap ért : a rendszer szerint  reggel 9 után raktam le Covent Gardenben. Pedig nem. Mindenesetre ez a malőr jelenleg 45 fontomba fáj. Amit valószínűleg visszakapok, ha elfogadják a  levelemet, amelyben ezt kifogásoltam. 

14 óra? Barclay Cycle Hire

 

Képek:
(Forrás flickr)
 

Barclays Cycle Hire bikes

Thanks to Duncan

Barclays cycle hire machine

Thanks to prkn Barclays cycle hire machine

thanks to prkn

Barclays Cycle Hire

thanks to raghavvidya

  Bikes for Hire!

Thanks to stevecadman

10 komment

Címkék: london kerékpár barclays tekerj cycle hire

A bejegyzés trackback címe:

https://tildy.blog.hu/api/trackback/id/tr762835122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.19. 09:50:56

Azt írták , ha két napig nem válaszolnak, hívjam fel őket. Ma meg fog történni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.05.01. 01:36:48

Nem írtak vissza, de nem mínuszos a számlám, tehát jóváírták:)

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2011.06.06. 18:34:37

Nagyon jól összeszedett poszt ez! :)

Amivel vitatkoznék: lehet kapni új bringát már hetven fontért (nekem is olyan van), használtakat húszért is hozzádvágnak, illetve ha szeretsz bütykölni akkor freecycling szájtokról is beszerezhetsz lerobbantakat.:)

A másik, hogy az egyetlen baj a borisbike-okkal, hogy gyakran nincs hely leparkolni őket a célállomáson ha munkába mész. Legalábbis ahova a férjem jár, ott sokszor nincs már ahol fel kéne vennie és a munkahelye előtt meg tele van a tároló...:(

Egyébként imádom :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.06.06. 18:43:08

Szia, orulok, hogy hogy reagaltal:D Jaj, en is jartam mar igy, hogy vagy hely vagy bicaj nem volt.

Hetven fontert en eddig egyet talaltam> a sportsdirectben dunlopot.

Brick Lane-n anno szetneztunk, hasznaltak kozt nem volt 100 font alatt bringa, olyan ami meg varosi hasznalatra jo lett volna, en csak 200-300 font kozt , vagy felette lattam eddig.

Remelem az olimpia miatt bovitik a tarolokat , meg a terulet nagysaga is no majd.

Ami meg fontos: itt lopjak a bicajokat, mint az orult.... Hihetetlen. Anno pl. lakotars nem is tudottrola, hogy a bicaja lopott, egyszer csak valaki megallitotta, es sorolta , hogy itt meg itt meg itt ez van a bicajon, stb. Kiderult, az ove volt, a lakotars meg "lopottan" vette( nem tudott rola hogy az, vissza kellett adnia)

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2011.06.06. 18:51:49

Hát persze! Hülye vagyok. Ti azért a sűrűjében laktok, ott lopnak bringát rendesen... :S

Nekem ilyen van:
direct.tesco.com/q/R.205-4217.aspx

csak le van árazva a mi tesconkban hetven fontra.:)

Itt vidéken jobb a bringahelyzet,meg Brightonban is jobb volt.

ZmanUK 2012.01.24. 15:30:54

Amugy nem 24% az osszes elvonas, hanem ugye ez mind attol fugg hogy melyik savban vagy. En 40%-ot adozok + NI etc, de meg efolott is van sav (50% a legnagyobb)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.01.24. 15:51:04

36 ezer font éves bruttó alatt vagyok, szerintem a többsége a kinn élő magyaroknak ez alatt kap. :) Tudom amúgy, hogy 36 felett már sávos.

ZmanUK 2012.01.24. 17:37:53

Nem kotekedni akartam, csak megutotte a szemem hogy kijelentetted hogy 24% es kesz. Amikor ez nem igaz, Angliaban savos adozas van:

PAYE tax rates, thresholds and codes Figures to use 2011-12

Tax free allowance
£7,475 per year

Basic tax rate 20% on annual earnings above the PAYE tax threshold and up to £35,000

Higher tax rate 40% on annual earnings from £35,001 to £150,000

Additional tax rate 50% on annual earnings above £150,000

De amugy egyetertek, nem rossz :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.01.24. 18:50:55

semmi gond, valószínűleg én fogalmaztam félreérthetően. az biztos, hogy otthon nagyon sok levonás volt, itt egészsegbiztositassal együtt is csak 24% nekem.

ZmanUK 2012.01.24. 20:01:10

@tildy:): Egyetértek, én itt azt hiszem összevetve fizetek 28%-ot mindenre. Teljesen rendben van
süti beállítások módosítása