Nem kicsit egyszerűbb!
Polgármesterünk - akit jó pár helyen csak Őrült Borisként emlegetnek - ugyanis élen jár a tekerésben. Olyannyira, hogy a weboldalon is az ő képe van fenn , rajzfilmfiguraként bringázás közben.
Borisról tudni kell, hogy igen gyakran bicajozik ebben a majd 8 millió fős városban, állítólag az autósok rémálma.
Miután új albérletbe költöztünk , felmerült bennem , hogy netán bringával járjak be a munkahelyre. 20 perc gyalog, lassan naponta oda-vissza megteszem gyalogolva ezt a távot . Jó alkalomnak tűnt hát kipróbálni a pár hónapja belvárosba telepített bringaállomásokról felvehető biciklit.
Mivel a rendszer méri mennyi időt mentem, így tudom, hogy 5 perc alatt sikerült a munkahelyhez legközelebbi tárolótól eljutni az albihoz legközelebb lévőig.
Jelenleg mind IPhonera , mind androidra elérhetőek olyan alkalmazások, többek közt Layar layer is, amely mutatja, hol van a közelben tárolóhely. Hány szabad hely van, hány elvihető bicaj.
A használathoz egy dologra van szükség, egy (valószínűleg) RFID kulcsra, amelyet a weboldalon lehet megigényelni. Én október egyik péntekén, du. 3-kor kértem, másnap reggel 9-kor (azaz szombaton) már be is dobta a postás.
Van éves , illetve heti vagy napi rendelkezési állásra díj , akkor még csak ki akartam próbálni, így a napit kértem, amely 1 fontba került. Azóta vettem éves rendelkezésre állást is. A bringát el lehet vinni több órára is, de az drágább, viszont ha fél óra alatt visszaviszed a dokkolóhoz, akkor ingyen használhattad (a rendelkezésre állási díjon felül) .
A napi rendelkezésre állást úgy kell elképzelni, hogy ha használod, akkor fizetsz , és 24 óráig érvényes a díj, amely automatikusan levonódik a bankkártyádról.
Rendelkezésre állási díj:
24 óra £1
7 nap £5 , 71p/nap
Évi £45 , 12p/nap
0-30 perc - ingyenes
30 perc-1 óra £1
1-1.5 óra £4
Stb.
Érdemes tehát lerakni a cangát, és később újat felvenni.
A bicaj maga nagyon masszív, jó állapotban vannak, jó velük tekerni. Nagyon bejött. A baloldali közlekedés is. Abszolút felszerelt, a dokkból kivétellel pedig automatikusan kapcsolja a világítást is. Amit sokan nem tudnak , az a kivétele a kerékpároknak. Őszintén bevallom, műszakis hátterem ellenére nem jöttem rá, hogyan lehet egyszerűen kihúzni, így eleinte szinte erőből kirántottam a dokkból. Nem így kell! A hátsó lkeréknél kicsit meg kell emelni a kerékpárt, így kibillen könnyen!
Annyit tudok róla, hogy a rendszer Kanadában már bevált, a bringák is onnét vannak , maga a kezelő rendszer is.
És hogy miért is éri ez meg nekem?
- Itt 150 font alatt nem kapsz új bringát, de a 150 fontos az a legalja, általában 250-300 fonttól kezdődnek!
- nem kell vele foglalkozni,karbantartani
- nem nekem kell tárolni a 2. emeleten
- felveszem, viszem, lerakom a dokkolóba ( nem lopják el)
- jó minőségű, kényelmes használni
És hogy ne csak a pozitív dolgokról írjak:
Sajnos kevés a környékünkön a dokk, hiszen az északi-keleti határán vagyunk az 1-2 zónának . Nos reggel, mikor munkába mennék, nem egyszer volt már, hogy egy bringa nem sok, annyi sem volt a dokkolóban. Este fordítva, teljesen teli volt, nem tudtam lerakni. Ehhez kapcsolódik egy "büntetésem" is. Egyik este , pont mikor a munkahelyem mellől közvetlen nem sikerült felvennem a bicajt, egy kicsit távolabb vettem fel. Az albitól nem messze lévő tároló persze full teli, ok , akkor vigyük Shoreditchbe. Ott szépen le is tettem a kerékpárt , a dokkoló zöldet villantott, én pedig a kitérőtől kissé bosszúsan gyalogoltam haza. A meglepetés másnap ért : a rendszer szerint reggel 9 után raktam le Covent Gardenben. Pedig nem. Mindenesetre ez a malőr jelenleg 45 fontomba fáj. Amit valószínűleg visszakapok, ha elfogadják a levelemet, amelyben ezt kifogásoltam.
Képek:
(Forrás flickr)
Thanks to Duncan
thanks to prkn
thanks to raghavvidya
Thanks to stevecadman
Utolsó kommentek