Egy picit a blogról

2009 novemberében párommal úgy döntöttünk, felkötjük a nyúlcipőt , és irány nyugat, egészen pontosan az Egyesült Királyság. PHP fejlesztőként dolgoztam odahaza , itt az ismeretlen várt és a bizonytalanság. Szerencsére sikerült a szakmámban elhelyezkednem. Nem volt egyszerű az indulás, de írásaimmal talán tudok segíteni az utánunk jövőknek.

LIKE!


  

Névjegy

Tóth Ildikó

tildy.jpg
"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit." :)

Utolsó kommentek

Szakmai blogom

Nincs megjeleníthető elem

Back to the UK blog

Nincs megjeleníthető elem

Drupal vagy sem?

2010.01.20. 08:14 tildy[UK]

Az igazi no(ferfi) , ahelyett, hogy a drupal/joomla kodjat megertene, inkabb megir egy sajat CMS-t.

Lehet en vagyok a hulye, de nekem abszolut nem logikus sem a joomla , sem a drupal felepitese ... A joomla konkretan eleg osszehanyt kodunak tunik, a drupal meg... Probaljon az ember felulre egy vizszintes menut kesziteni, admin feluletbol...
khm...
Azt hiszem kezd osszeallni a fejemben, miket kell tudnia egy sajat cmsnek.
 

Az a  baj ezekkel a  CMSekkel, hogy bar magat a  tartalmat nemelynel tudod helyben szerkeszteni, azaz nem kell elnavigalni az admin feluletre, de magat azt, hogy ott pontosan milyen sorrendben jelenjenek meg, na az nem.

 

Anno munkahelyemen "sajat" CMSt hasznaltunk, kollegiaim irtak, en meg keszitettem bele jopar modult, de  volt egy nagy elonye: azt szerkesztetted, amit latsz.

Nem xy hirt akartad az elso helyen? Ra  a fejlecre, es mar cserelhetted is. Ennyi, semmi tobb.

Egyszeru es konnyen kezelheto volt, bar kolleganom szerint annak is volt kicsit programozok irtak programozoknak beutese... De annyira talan megsem.

Anno hasznaltam php-nukeot, az eleg felhasznalobarat volt, konnyen kezelheto. Mindezek mellett biztonsagi hibakkal teli. Az oldalam konkretan meghackeltek a  galerian keresztul... 

 Mostanaban megneztem a  drupalt es a  joomlat, hat  a drupalt nem adnam mezei felhasznalo kezebe, akinek az a  dolga, hogy a  tartalmat toltse fel az oldalra.

Es meg jopar CMSen atragtam magam, lattam az elonyeit, de bizony a  hatranyat is. Oke tudom, hogy  a keresomotort nekem kell megirnom, de az oldal tobbi resze, fejlec, lablec, stb, legyen mar  annyira egyszeruen ertelmezheto, mint  a faek.  

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tildy.blog.hu/api/trackback/id/tr181685180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kukac7 2010.01.20. 15:21:02

ha egyszerubb oldal kell, ajanlom ezt: textpattern.com

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.01.20. 15:49:17

pont az nincs meg benne, ami kellene : ott szerkeszted ahol a tartalom van. Admin feluleten kell okoskodni, nem felhasznalobarat.
Kenytelen leszek sajat CMSt irni, mert latom mar milyennek kene lennie egy jonak.

pcdevil · http://twitter.com/pcdevil 2010.01.20. 16:50:26

joomla tényleg egy szar. drupalról mindig azt hallom, hogy istenkirály, csak az elkezdés nehézkes. 2-3 alkalommal ugrottam neki, hogy na, a mostani megrendelést drupalra csinálom meg, de csak az elkezdésig jutottam minden alkalommal.
én mostanában frameworkök felé kacsintgatok. kohana, zend, de még nagyon nem mélyedtem bele, hogy mit tudnak ténylegesen.
esetleg kisebb oldalakhoz smarty templatező használható. 1-2 óra alatt megtanulható, és segít szétválasztani a kimenetet a programozástól.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.01.20. 17:19:10

@pcdevil: Lehet en vagyok bena, de ahol nem lehet ott a feluleten rogton szerkeszteni a tartalmat, hanem menj bele az admin menube, ott keresd ki , hova keruljon... Hat az nem user-friendly rendszer. Par eve hasznalok mar CMS-t, de ha nekem, aki ezzel foglalkozik nehezen ertheto, mit mondjon az egyszeri felhasznalo?

pcdevil · http://twitter.com/pcdevil 2010.01.20. 22:20:32

@tildy:): az egyszeri felhasználónak minden bonyolult. (az a vicc(?) gondolom megvan, hogy hát felhasználó nemtudta megjegyezni a jelszavát, jószívű géptelepítő a monitor márkáját adta meg jelszónak. minden rendben is ment, amíg nem kapott hívást a delikvenstől, hogy hát nem tud belépni, mire kiderült, hogy új monitort vett, amit más cég gyártott..:))
visszatérve a dologra, nekem úgyrémlik hogy maga a menüelemek elég rugalmasan pakolgathatóak, szóval simán megoldható egy saját menü blokk létrehozása, és a júzernek csak ott kell babrálnia;)
(vagy ezt nem drupal-ra írtad?^o))

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.01.21. 11:32:53

@pcdevil: De, arra. Az oldalso menu hamar meg is lett , de a fenti vizszintes sehogysem. Joomla legalabb normalis neve van top menu, de meg a joomla menuszerkesztoje sem eleg felhasznalobarat.
Pl. itt latszik a menuszerkeszto ful , az edit gomb...: www.rohati.com/images/Diagrams/CMS.gif

pcdevil · http://twitter.com/pcdevil 2010.01.22. 15:34:19

@tildy:): értem a problémád, sajnos nemtudom a megoldást. pedig anno egy ismerős mutogatta mit hogyan a drupalban, és a két órás "kiselőadásba" ezt is belefoglalta. (lehet egy plusz pluginnel oldható meg a horiz menu?)
mindenesetre az ilyen dolgok engem is eltántorítanak a drupal/egyéb cms használatától, és inkább saját utat járok.

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2011.01.20. 17:40:27

Vannak a primary és a secondary menu item-ek, azok amik felül jelennek meg. A drupal nagyon profi, de tényleg ijesztő a tanulási görbéje.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.01.20. 17:44:21

@mimindannyian: Nekem kicsit kaotikus mind a programozasi resze, mind a user feluletete.

Atalltam inkabb a Concrete5-ra. :)

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2011.01.21. 09:56:40

Először nekem is kaotikus volt. Fél év vele való foglalkozás után már kezd derengeni :), sőt átgondoltságot látok benne, csak a túlzott rugalmasságra való törekvésnek ára van.
süti beállítások módosítása